Ve Vsetíně se diskutovalo o terénní cyklistice

23.03.2012 7:31 | Zprávy

Na vsetínské radnici se uskutečnil první seminář na téma: Terénní cyklistika a její infrastruktura, a to nejen ve volné přírodě, ale také v městském prostředí. Společně s městem Vsetín ji pořádala Česká mountainbiková asociace (ČEMBA).

Ve Vsetíně se diskutovalo o terénní cyklistice
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dolní náměstí ve Vsetíně

„Seminář vedli zástupci společnosti Back On Track z Britských ostrovů Rowan Sorrell a Shawn Bevan, “ uvedl Roman Kalabus, člen výkonného výboru Čemba a vsetínský zastupitel.

Seminář zahájil místostarosta města Vsetína Petr Kořenek, který mimo jiné řekl:„Město Vsetín se potýká s dlouhodobými ekonomickými problémy a právě cestovní ruch je nyní odvětvím, které může přinést nová pracovní místa. Máme krásnou přírodu pro cyklistiku i turistiku. Zkusme tedy najít, co je v republice, ale také mimo ni, za možnosti.“

Seminář se zabýval následujícími tématy: Stavba single trailů ve světě a problémy, které se vyskytují při tvorbě stavební dokumentace, projektové dokumentace, při komunikaci s ochránci přírody a podobně. Hlavní část semináře se nesla ve formě dialogu dvou hostů. Na otázky Erika Burgona odpovídal R. Sorrell – oba pánové jsou členové společnosti Back On Track z Walesu, kde již existuje velká síť bike trailů, právě takových, jako se nyní připravuje v Semetíně. Ve Walesu tyto arény fungují již více než 10 let, v České republice jsou teprve v počátcích. Výhodou však je, že není třeba vymýšlet nic nového. Již se ví, že tento systém funguje, proto stačí celou strukturu pouze okopírovat a přenést do ČR.

Jak vypadají Hnutí pro horská kola či Centra pro horská kola v Británii? To byla jedna z otázek, na kterou R. Sorrell odpověděl: „První centra pro cyklisty na horských kolech byla postavena pro nadšence a byla velmi náročná na sjízdnost, avšak velmi populární. Centra byla sponzorována městy, vznikala buď v průmyslových oblastech, kde již nebyl průmysl aktivní (využití prázdných velkých hal – pozn. red.) nebo na venkově. Účelem byla ekonomická revitalizace těchto oblastí.  Od té doby uplynulo 15 let a dnes se naopak věnují tvorbě stezek také pro méně náročné cyklisty, jelikož náročnější tracky byly vybudovány již v minulosti. Cílem je šířit tento sport mezi širokou veřejnost. Pozitivním faktorem je také skutečnost, že v Británii se jezdění na kole učí už na školách v kroužcích a dokonce se staví bike areály i pro školy.“

Zástupce společnosti Back On Track zodpověděl i na otázku jednoho z účastníků semináře: „Jak se potýkáte s omezeními ze strany ochránců přírody?

„Z počátku zaujímali ochránci přírody zcela negativní postoj k tomuto typu rozvoje. V průběhu let došlo ke změně v přístupu a nyní jsou k budování těchto tras mnohem vstřícnější. Samozřejmě, u projektování bike trailů se vždy musí brát zřetel na prostředí, do kterého jsou zasazeny. Je nutné respektovat vyjádření ministerstva životního prostředí, zástupce archeologů, ochránců přírody a podobně. Díky tomuto postupu jsou dnes traily také na místech, která mají význam například z vědeckého hlediska (např. geologicky významná místa – pozn. red.).“

Na duben je plánována další část semináře, tentokrát na téma: „Volnočasové městské cyklistické infrastruktury“.

Monika Jelénková a Jaromír Matušů

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mestovsetin.cz

JUDr. Daniela Kovářová byl položen dotaz

Myslíte, že nejdiskriminovanější skupinou jsou senioři?

Určitě jejich pozice není dobrá, ale jsou na tom hůře, než matky s dětmi, obzvláště pokud jde o samoživitelky? V jejich případě se i s ohledem na rodinu a na podmínky, které si zaměstnavatelé kladou dost diskriminováni, navíc senioři (důchodci) mají aspoň většinou dobré důchody, ať mi nikdo netvrdí,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů: