Cílem je zajistit plynulý a bezpečný provoz ve městě, proto byla zvolena varianta úsekového měření rychlosti, nikoliv měření okamžité rychlosti.
„Podněty přicházely dlouhodobě od Osadního výboru Milokošť, ale také od jednotlivých obyvatel Milokoště, kam vozidla vjíždějí mnohdy o desítky kilometrů v hodině rychleji, než je povolený limit. U hlavní cesty se přitom nachází i mateřská škola,“ vysvětlil krok radnice starosta města Petr Kolář.
Jak přesně budou radary fungovat popsal velitel městské policie Rostislav Prax. „Zařízení zaznamená průjezd vozu podle registrační značky na dvou místech, mezi kterými je určitá vzdálenost. Tuto vzdálenost radar zná a podle času, za jaký dané auto projede měřeným úsekem, je spočítána jeho průměrná rychlost. Data z kamerového systému jsou poté přenášena na úložiště v podobě datových vět a následně jsou městskou policií zpracována jako oznámení o přestupku,“ vysvětluje Prax.
Nepůjde o jedinou novinku na I/55, která má zvýšit bezpečnost v dopravě. V jarních měsících začne také stavba dvojice okružních křižovatek, které mají zlepšit situaci u vjezdů a výjezdů z I/54, tedy ve směru Kyjov – Slovensko. Aktuálně probíhá zadávací řízení.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV