Nejprve se ve vnitrobloku s deseti domy uskutečnily výkopy pro teplovod, pak proběhly přestavby v bytech, kde se budovalo ústřední topení, a nakonec došlo na kompletní proměnu celého dvora. Jednou z nejzásadnějších změn bylo vybudování nové silnice. Vyrostla mezi domy a napojila se na stávající příjezdovou ulici u hřbitova. Na rozdíl od ní je ale nová cesta jednosměrná. „Vznikl tak okruh, průjezd mezi domy, aby se motoristé dostali k parkovacím místům. Parkovací místa vznikla i u hřbitova a také mezi domy tak, aby v lokalitě, kde žije téměř 200 domácností, bylo kde zaparkovat,“ vysvětlila Hana Kaspřáková z odboru rozvoje a investic s tím, že projektanti se snažili využít každé vhodné místo, menší parkoviště vyrostlo třeba i u hřbitovní brány. Dohromady jich v celé lokalitě přibylo pětapadesát, čtyři z nich pro invalidy.
V rámci přestavby vnitrobloku vznikl prostor i pro separační kontejnery, přibylo veřejné osvětlení i chodníky. Ty vznikly podle severského modelu, kdy se neprojektuje od stolu, ale na místě se zmapovaly vyšlapané stezky, kudy jsou lidé zvyklí chodit, a na jejich místě pak vyrostly regulérní chodníky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mesto-bohumin.cz