„Zarazilo mě, že jeden projekt počítá s náklady na vybudování ve výši 57 milionů korun a druhý je jen o 6 milionů dražší, ale nabízí o 71 parkovacích míst více. Tím, že jsme studii zadali jiné firmě, dojde nejen ke snížení nákladů na jedno parkovací místo, ale dalším přínosem je i lepší estetické ztvárnění,“ zdůvodnil zastupitelům zadání nové studie starosta Jiří Čunek s tím, že je potřeba prověřit, ve kterém projektu je zásadní chyba.
„Původní studie počítala pouze s betonovým zastřešením části současného parkoviště, které nabídlo navýšení ze současných 137 parkovacích míst na 191. Vzhledem k tomu, že se mi tato studie příliš nelíbila, oslovil jsem projektanty Ateliéru 8000 s žádostí o jejich pohled na tuto stavbu,“ zrekapituloval starosta Čunek.
Architekti z Ateliéru 8000 tak zastupitelům v pondělí 17. října představili možné řešení, které by přineslo další navýšení parkovacích míst, a to díky většímu zahloubení opěrné zdi, jejíž stavba je nutná pro stabilizaci svahu. Jejich návrh také počítá s možností vybudování nových bytových jednotek nad parkovištěm. „V první fázi by se počet parkovacích míst zvýšil až na 262. V případě, že by se našel investor či vhodný dotační titul, mohlo by dojít také k vybudování až 26 nových bytových jednotek, převážně 2+kk. Tím by samozřejmě došlo ke snížení počtu parkovacích míst na 216,“ přiblížil nabízené možnosti starosta Čunek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV