Důvodem je výměna starých systémů řazení i typů světel na ty nejmodernější, které zajistí například menší poruchovost, lepší viditelnost, a tedy i bezpečnost.
Máte důvěru ve Víta Rakušana? (Ptáme se od 16.6.2022)Anketa
Světelná signal izační zařízení na hlavní vyškovské dopravní tepně jsou různého stáří, jako celek však už neodpovídají nejnovějším standardům kvality. „Současná obnova se týká především hardwaru a softwaru, zatím nebudeme měnit samotnou konstrukci semaforů,“ podotkla k modernizaci radní Blanka Mikulková, jednatelka městské společnosti VYTEZA, která má semafory ve správě.
Mění se proto zejména systém řízení, který zajišťuje provoz a synchronizaci všech křižovatek a také typ světel z halogenových na ledková. „Řidiči a chodci zaznamenají změnu především v lepší jasnosti a viditelnosti světel. Ta spotřebují méně energie a jejich intenzita se bude přizpůsobovat světelným podmínkám,“ vysvětlila Mikulková.
Pokud by řidiči od nových řadičů očekávali rychlejší průjezd městem, budou ale zklamáni. „V současnosti je hustota dopravy natolik velká, že ani nejnovější dynami cké řízení výrazně nezmění její rychlost,“ poznamenala.
Oproti dosavadnímu stavu však přece jen dojde ke změně. „Nově bude na soustavu řazení připojena přes počítače také společnost VYTEZA a bude moci mnohem flexibilněji reagovat na případné poruchy nebo změny,“ dodala Mikulková. Na přelomu června a července se tak v rámci zkušebního provozu a ve spolupráci s městskou policií a odborem dopravy Městského úřadu Vyškov nastaví nový harmonogram fungování opravených křižovatek dle aktuálních dopravních podmínek.
Modernizaci světelných zařízení realizuje firma CROSS Zlín, a. s., která pro Vyškov dodávala systémy řízení křižovatek už v minulosti. Akce si vyžádala téměř 6 milionů korun, z čehož 5 milionů zaplatilo ze svého rozpočtu město a zbytek pokryla dotace IROP.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV