„V památkově chráněných územích se nachází řada krásných domů, reklamní plachty na fasádách je často zakrývají a tím zcela mění nejen naše vnímání architektury samotných objektů, ale především celkový dojem z prostoru. Dlouhodobě se snažíme o zlepšování kvality veřejných prostranství, tedy míst, která jako obyvatelé města sdílíme. Jsem rád, že tak činíme nejen stavebními úpravami ulic a náměstí, ale i legislativními kroky, mezi které se řadí i dnes schválené nařízení, “ říká Petr Hlaváček, náměstek primátora a radní pro oblast pro územního rozvoje.
Nařízení, které reguluje reklamu, v Praze platí od roku 2006. Dosud se však týkalo pouze nejpřísněji chráněné památkové rezervace v historickém centru Prahy. Nyní se rozšiřuje na všechna další památkově chráněná území: zejména na čtvrti v širším centru Prahy, jako jsou Vinohrady, Letná, Dejvice, či Smíchov, ale i do dalších oblastí, kam sahá ochranné pásmo Pražské památkové rezervace.
„Reklama do města patří, ale v kultivované podobě. Snažíme se proto pro všechny druhy reklamy stanovit jasná a srozumitelná pravidla. Jedním z nich je to, že by se reklamní plachty neměly objevovat v památkově chráněných územích,“ doplňuje Hana Třeštíková, radní pro oblast kultury, památkové péče a cestovní ruch.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV