Zlín: Klíčové dopravní stavby města získaly ocenění v soutěži Stavba roku 2024

25.06.2024 13:37 | Tisková zpráva

Dvě nejvýznamnější zlínské investice loňského roku, Křižovatka ulice Mostní – ulice Březnická a Silniční napojení průmyslové zóny Zlín, východ a parkoviště P+R Zlín Louky, triumfovaly ve 22. ročníku soutěže Stavba roku 2024 Zlínského kraje. Nová křižovatka získala hlavní cenu v kategorii Dopravní, inženýrské a ekologické stavby, silniční napojení má Cenu Ministerstva průmyslu a obchodu ČR.

Zlín: Klíčové dopravní stavby města získaly ocenění v soutěži Stavba roku 2024
Foto: zlin.eu
Popisek: Zlín, ilustrační foto.

Celkem 62 přihlášených děl, což je nejvíc za dobu konání soutěže, hodnotili členové odborné komise podle architektonického výrazu díla, originality řešení, kvality technologického provedení a také dopadu na životní prostředí.

Silniční napojení ve zlínské průmyslové zóně řeší nové přemostění, opravy navazujících komunikací, stavbu nové křižovatky a záchytného parkoviště pro motorová vozidla a také propojení páteřní cyklotrasy. „Jsem rád, že pro město Zlín tolik důležitá stavba zaujala i odbornou veřejnost. Je potřeba zmínit, že za realizací stojí velmi tvrdá dřina všech zúčastněných. Hlavní úsilí pak nesl odbor dopravy. Bohužel žijeme v zemi, kde získat stavební povolení je, řekl bych dvakrát tak složitější, než stavbu jako takovou postavit. V neposlední řadě jsme domluvili vícezdrojové financování. Kromě města Zlín se na akci podílel Státní fond dopravní infrastruktury, Evropská unie a Ředitelství silnic a dálnic. Celá místní část Příluky na tuto stavbu čekala dlouho a jsem rád, že se nám ji podařilo zrealizovat,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Michal Čížek.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálnice

Nemyslíte, že místo toho dohadování se s vládou, kdo postavil jako dálnici, by bylo na místě řešit spíš to, proč se staví tak pomalu, proč stále není dokončená kompletní dálniční síť a proč třeba na řadě míst, kde dálnice jsou, jsou v dost bídném stavu? A když jsme u toho, jak se ANO v případné příš...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Projekt Telematika Mladá Boleslav II vstupuje do další fáze

11:17 Projekt Telematika Mladá Boleslav II vstupuje do další fáze

Cílem projektu Telematika Mladá Boleslav II je obnova zastaralé technologie světelných signalizačníc…