„Jde o technologie nazývané také Smart-City. Jejich využívání je současný trend a my se k němu hlásíme,“ řekl Michal Čížek, radní pro oblast opravy.
Navigační parkovací systém by byl řízen z dispečinkového pracoviště v areálu Technických služeb Zlín. Kromě již jmenovaných funkcí by zahrnoval i vytvoření systému inteligentního parkování na ulici s využitím chytrých senzorů a videodetekce, závorového systému na parkovištích s propojením na navigační tabule s informacemi o obsazenosti, a řadu dalších technologií. „Ve Zlíně už inteligentní dopravní systémy máme, využívá je například DSZO. Výhodou je, že bychom nově zamýšlené technologie mohli v případě úspěšné žádosti zaplatit z velké části z dotace,“ upozornil radní Pavel Simkovič, který se tímto projektem zabývá.
Informace z plánovaného inteligentního dopravního systému by se daly využít nejen přímo v praxi, ale i v dalších dopravních výzkumech či pro potřeby veřejnosti. „V úvahu přichází například data o parkování. O ty by jistě majitelé vozidel i akademická obec měli zájem. To samé platí i o dalších otevřených datech. I ty chceme dát k dispozici veřejnosti, aby mohly vzniknout smart aplikace,“ prohlásil Jiří Jaroš, člen městské rady se zodpovědností za IT a Smart-City.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV