Tvorba UIS zabrala celé tři roky, do ostrého provozu byl spuštěn 1. dubna letošního roku. Nahradil sedm let starou aplikaci, kterou strážníci používali k záznamu svých činností, řešených případů a zjištěných protiprávních jednáních. „Tento systém posouvá naši činnost obrovsky dopředu. Především ji zefektivňuje, už proto, že propojuje naše registry s těmi, které má magistrát. Informace se tak od počátku sjednocují,“ prozradil Milan Kladníček, ředitel Městské policie Zlín.
Údaje do UIS shromažďují všichni strážníci, kteří jsou právě ve službě. Zjištěná data jsou prostřednictvím mobilních terminálů přenášena v režimu on-line na centrální server. Odtud jsou ihned dostupná pro další zpracování ze stacionárních počítačů i z dalších mobilních zařízení. Součástí přenášených dat jsou také GPS souřadnice či fotografie, unikátní novinkou je pak možnost audiovizuálního přenosu, který lze ihned zobrazit na digitální stěně pracoviště stálého operačního centra.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Zlin.eu