„Už od konce října objednáváme naftu, jejíž teplota tuhnutí je nižší než minut 32 nebo až minus 34 stupňů Celsia. Takže zamrzání nafty ve vozidlech nám nehrozí. Avšak nízké venkovní teploty samozřejmě kladou zvýšené nároky i na ostatní součástky a mechanismy vozidel MHD a proti běžným klimatickým podmínkám se poruchovost veškeré techniky zvyšuje,“ uvedl vedoucí údržby DSZO Antonín Červenka. Dochází k častějším poruchám vzduchových okruhů, palivových systémů, přimrzají dveře vozidel, nelze provádět mokré čištění interiérů ani karoserií vozidel, kvůli nutnosti vytápění se také výrazně zvyšuje spotřeba pohonných hmot a elektřiny… A k tomu se ještě obvykle v mrazivých dnech zvyšuje počet cestujících, neboť na zastávky MHD zamíří i mnozí z těch, kteří nenastartovali svůj osobní automobil nebo kterým se z něj nechce seškrabovat námrazu.
Pondělní ráno 9. ledna 2017 si vyžádalo v DSZO několik mimořádných kroků. Na linku 4 musel vyjet místo jednoho trolejbusu autobus, místo nepojízdného kloubového autobusu vypravili dispečeři DSZO ráno na Kudlov dva krátké autobusy. Některé vozy se musely z důvodu technických závad vyměňovat. Přesto zpoždění na linkách nepřesáhla během mrazivého rána deset minut. Aby byla vozidla MHD připravena k výjezdu, povolala DSZO na pracoviště už na půl třetí ráno navíc tři pracovníky. „Většina našich vozidel parkuje v areálu depa pod širým nebem. Během zhruba hodiny a půl od nás ráno vyjíždí na linky v pracovních dnech až 73 trolejbusů a autobusů. Zejména po delším víkendovém odstavení lze za mrazů očekávat více nahodilých problémů. Přitom jakékoli opravy vozů ve venkovním prostředí jsou při nízkých teplotách pro naše automechaniky extrémně náročné a vysilující,“ dodává Antonín Červenka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV