Zlín: Trolejbusy na baterie? Dávná historie, ale možná i budoucnost

21.11.2015 12:36 | Zprávy

Po sedmi desítkách let se možná do Zlína vrátí to, co bylo běžné na samém počátku trolejbusové dopravy v baťovském městě. První trolejbusy byly vybaveny bateriemi, které těmto vozům umožňovaly kratší jízdu na elektrický pohon i mimo trolejové vedení nebo při výpadku jeho napájení. Staré trolejbusy mohly vozit na baterie například svatebčany ke koste

Zlín: Trolejbusy na baterie? Dávná historie, ale možná i budoucnost
Foto: zlin.eu
Popisek: Zlín, ilustrační foto.

V posledních letech se již ve Zlíně a Otrokovicích staly zcela běžnými hybridní trolejbusy s dieselagregátem, který jim umožňuje jízdu i se staženými sběrači. Tyto trolejbusy dál jezdí, i když zůstane trolejové vedení bez proudu. Nebo mohou zajíždět do okrajových částí města či blízkých obcí, kde by se nevyplatilo budovat nové trolejové vedení (Louky, Lužkovice, Želechovice nad Dřevnicí). Jistou nevýhodou představuje hlučnost naftového motoru agregátu i určitý objem výfukových plynů, které každý spalovací motor vypouští do svého okolí.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Kde na to vše chcete vzít?

A k čemu někomu platit za to, že se vezme? Co z toho bude mít společnost jako celek, zejména, když se dnes čím dál víc lidí rozvádí? Protože to, že někomu dáte příspěvek, jde z našich peněz!

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pardubice: Město podpořilo kluby zapojené do Sportovního parku 2025

7:33 Pardubice: Město podpořilo kluby zapojené do Sportovního parku 2025

Rada města podpořila sportovní kluby, spolky a další organizace, které se zapojily do Sportovního pa…