S tím, jak se toto dílo blíží ke konci a je vidět jeho skutečná podoba, je čím dál tím méně pochopitelné, proč vůbec vzniká. O tom, že by se dopravní situace v Pocoucově měla řešit obchvatem obce, se diskutuje mnoho let. Pocoucovští napsali mnoho petic, v roce 2006 dokonce na podporu obchvatu několikrát zablokovali provoz na silnici procházející středem obce. Řada krajských i třebíčských politiků jim řešení slibovala, Pavel Heřman se i díky podpoře obchvatu Pocoucova stal v roce 2010 starostou.
O skutečných důvodech, proč byl tento nesmyslný projekt po dlouhých letech odkladů schválen těsně před komunálními volbami v roce 2014, se pouze spekuluje. Jednou z diskutovaných variant je, že ČSSD, která ovládá kraj, chtěla dokázat schopnost „dotáhnout“ peníze i do Třebíče za příslib účasti ve vedení města. A ČSSD se skutečně po volbách stala součástí vládnoucí třebíčské koalice.
Občany Pocoucova tedy čekají neradostné vyhlídky na auta přijíždějící k obci po „narovnané“ silnici mnohem vyšší rychlostí. Jejich bezpečnosti příliš nepomůže ostrůvek na vjezdu do obce ani zpomalovací semafor, který v obci funguje již nyní. Nejhorším důsledkem nynější krajské investice je však fakt, že obchvat Pocoucova se ocitnul v nedohlednu. Obyvatelé obce budou stále trpět vysokou intenzitou dopravy a napojení Třebíče na dálnici D1 nebude kvalitnější ani rychlejší.
Jaromír Barák
předseda krajského výboru STAN Kraje Vysočina
opoziční zastupitel Třebíče
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV