Po lapsu s Opencard, který předešlou Radu přivedl až před soud, se rýsuje další, patrně ještě horší debakl, tentokrát při stavbě tunelového komplexu Blanka. Mluvit o „stavbě“ je dnes už vlastně eufemismem, protože Blanka se už nestaví, lépe řečeno brzy stavět přestane. Investor, tedy hlavní město Praha neplatí dodavateli, tedy společnosti Metrostav. Proč je poněkud záhadné – v rozpočtu města jsou na projekt schválené prostředky. Primátor Hudeček vysvětluje nečinnost jednou, ne příliš vysvětlující větou: stavbu údajně vyšetřuje policie, proto město neplatí. A v zápětí přichází i s dalším senzačním odhalením – smlouva je patrně neplatná, tvrdí kontrolní odbor MHMP, proto neplatíme. Odhlédnu – li od toho, jak pečlivě pod dohledem desítek odborníků byl kontrakt připravován, rád bych ještě připomněl, že kontrolní odbor magistrátu zcela jistě není tím orgánem, který by mohl smlouvu zpochybnit, či oprávnit úřad k rozhodnutí neplatit své smluvní, zejména finanční závazky. Pan primátor Hudeček je ztělesněním lidské hlouposti, neschopnosti a vystrašenosti - to jediné, je pro mne lidsky pochopitelné. Jeho mantra "za vše může Bém" je jen projevem zoufalství a ztracenosti. Bémova radnice uzavřela kontrakt, který připravili a posoudili desítky právníků, ÚHOS a prakticky všechny myslitelné instituce. Závazky byly "za Béma" plněny včas. "Za Béma" ražba tunelu nestagnovala, přes všechny problémy, včetně tří propadů půdy a realizace nejsložitějších částí stavby byly termíny dodržovány. "Za Béma" si město na výstavbu tunelu nepůjčovalo. Pan primátor lže Hudeček, jako když tiskne a svou práci neumí. A co hůř, kazí práci jiných. Vzal si velké sousto, které ale neudusí jen jeho.
Přiznám se, že jsem od samého začátku výstavby tunelového komplexu věděl, že to nebude snadné. Tak rozsáhlý projekt zákonitě musí být provázen řadou problému a komplikací. Ve snu mne však nenapadlo, že je bude vedení města způsobovat samo. Ať už z neschopnosti, nečinnosti, nebo úmyslně – a nebudu komentovat, co považuji za nejpravděpodobnější. Zdůvodnění společnosti Metrostav ostatně hovoří za vše: "Vzhledem k dlouhodobým vážným nedostatkům v řízení díla ze strany investora, problémům s úhradou objednaných a provedených prací Metrostav přeruší provádění k termínu 7. prosince 2013." Magistrát se, přes opakované urgence nejen nezačne starat o nápravu, ale neobtěžuje se ani komunikovat.
Původní smysl tunelu Blanka, totiž usnadnit Pražanům život, ulevit životnímu prostředí, zrychlit dopravu, chránit památkovou rezervaci – to vše se ocitlo ve stínu jiné, mnou nečekané role komplexu, který se stal nástrojem politického boje, prostředkem k vyřizování účtů a velmi neefektivně využívaného předvolebního taháku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Pavel Bém