Hezký dobrý den, kolegyně a kolegové, pane předsedající, dámy a pánové, dovolte mi říct pár slov k tomuto materiálu, který se týká zajištění kvalitních učebních pomůcek. Už to slovo kvalitních učebních pomůcek trošku evokuje, že by to spíše měl být řeknu materiál, který by mělo předkládat Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, protože kdybychom systémově vstupovali do školství tak, že vždycky, co tam obecně zrovna v některém předmětu někdo probírá, že by třeba Ministerstvo průmyslu a obchodu vytvářelo dotační tituly na pomůcky pro strojírenské střední školy, Ministerstvo životního prostředí by vyrábělo nebo dotovalo učební pomůcky v oblasti výuky životního prostředí atd. atd., myslím si, že bychom se asi shodli na tom, že to příliš koncepční není.
A proto jsem přesvědčený o tom, že s tím má přijít především Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy a pak samozřejmě zřizovatelé. Principiálně do vybavování škol pomůckami myslím, že by měli mluvit právě jejich zřizovatelé. Nedávno jsme posílili rozpočty krajů o 3,5 miliardy a myslím si, že by - pokud jim na takovémto typu školství záleží - se tomu kraje mohly více věnovat, jsou-li tam nějaké nedostatky.
Tento návrh rozšiřuje dotační tituly z tzv. národních zdrojů, o kterých se v poslední době hodně hovoří. Chtěl bych, když tady otvíráme nový dotační titul, říci něco k těm stávajícím. Zemědělský výbor na svém nebo na některém ze svých jednání doporučil ministrovi zemědělství, aby všechny nespotřebované výdaje v tom kterém daném kalendářním roce, to znamená peníze, které má sice rozpočtovány, ale neutratí je, aby ty finanční prostředky v rámci jednotlivých dotačních titulů směřoval především na podporu živočišné výroby.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV