ODS v zastupitelstvu splnila svůj úkol. Nepodpořila v únoru nevýhodné podmínky vstupu investora do Černovické terasy a vyjednala s ním následně to, co považovala za nutné. Tedy jeho zapojení do výkupu pozemků potřebných pro vybudování dálničního napojení průmyslové zóny na dálnici D1. Státu se toto nepodařilo vyřešit od roku 2000, kdy Zemanova vláda s nynějším premiérem Sobotkou, tehdy ministrem financí, vybudování exitu schválila. Právě tato role investora mohla dát městu garanci, že stavba dálničního napojení nebude trvat dalších 14 let, ale bude provedena v řádu měsíců. Bez trvání na této podmínce bychom vystavili jižní část Brna, konkrétně Slatinu, Tuřany a Černovice budoucímu totálnímu dopravnímu kolapsu. Měli jsme za to, že ani 1 500 deklarovaných pracovních míst na Černovické terase, nemůže být na úkor 23 000 obyvatel těchto městských částí a dalších desetitisíců Brňanů, trpících v dopravních zácpách. K těm by jistě 360 kamionů za den v ulicích města přispělo.
Našim cílem bylo i získat relevantní stanovisko Amazonu, že s Brnem stále počítá, jakož i příslib, že 1 500 deklarovaných pracovních míst bude primárně určeno pro obyvatele Brna a regionu jižní Moravy. I tato podmínka byla víceméně splněna. Amazon svým dopisem zájem o Brno potvrdil a podařilo se nám dotlačit Ministerstvo práce a sociálních věcí k tomu, že s ním vede jednání o pracovním uplatnění nezaměstnaných z úřadů práce v našem regionu.
ODS tak dosáhla toho, co pro Brňany, dopravu v Brně i nezaměstnané v regionu požadovala. S ohledem na její městskou agendu, tedy kompetence v oblasti dopravy a sociálních věcí to bylo i její povinností.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ODS