Brněnští zastupitelé ODS: Proč se změna územního plánu neřešila včas?

18. 3. 2014 21:42

Zastupitelstvo města Brna dnes neschválilo příchod Amazonu do Brna. Mimo jiné i z důvodu, že umístění logistického centra neumožňuje platný Územní plán města Brna. Což je skutečnost, která musela být všem, kteří tento projekt od počátku připravovali, známá od počátku.

Brněnští zastupitelé ODS: Proč se změna územního plánu neřešila včas?
Foto: Martin Šimák
Popisek: Pohled na Brno shora, letecký snímek
reklama

ODS v zastupitelstvu splnila svůj úkol. Nepodpořila v únoru nevýhodné podmínky vstupu investora do Černovické terasy a vyjednala s ním následně to, co považovala za nutné. Tedy jeho zapojení do výkupu pozemků potřebných pro vybudování dálničního napojení průmyslové zóny na dálnici D1. Státu se toto nepodařilo vyřešit od roku 2000, kdy Zemanova vláda s nynějším premiérem Sobotkou, tehdy ministrem financí, vybudování exitu schválila. Právě tato role investora mohla dát městu garanci, že stavba dálničního napojení nebude trvat dalších 14 let, ale bude provedena v řádu měsíců. Bez trvání na této podmínce bychom vystavili jižní část Brna, konkrétně Slatinu, Tuřany a Černovice budoucímu totálnímu dopravnímu kolapsu. Měli jsme za to, že ani 1 500 deklarovaných pracovních míst na Černovické terase, nemůže být na úkor 23 000 obyvatel těchto městských částí a dalších desetitisíců Brňanů, trpících v dopravních zácpách. K těm by jistě 360 kamionů za den v ulicích města přispělo.
 
Našim cílem bylo i získat relevantní stanovisko Amazonu, že s Brnem stále počítá, jakož i příslib, že 1 500 deklarovaných pracovních míst bude primárně určeno pro obyvatele Brna a regionu jižní Moravy. I tato podmínka byla víceméně splněna. Amazon svým dopisem zájem o Brno potvrdil a podařilo se nám dotlačit Ministerstvo práce a sociálních věcí k tomu, že s ním vede jednání o pracovním uplatnění nezaměstnaných z úřadů práce v našem regionu.
 
ODS tak dosáhla toho, co pro Brňany, dopravu v Brně i nezaměstnané v regionu požadovala. S ohledem na její městskou agendu, tedy kompetence v oblasti dopravy a sociálních věcí to bylo i její povinností.

Zbyla poslední překážka. To, že umístění logistického centra nebude v rozporu s územním plánem města. Tato věc však zůstala nevyřešena. Hlasovat pro umístění stavby, která je v rozporu s platným územním plánem města, prostě nelze. Zákonné předpisy platí pro všechny. Pro obyvatele města, místní podnikatele i investory, jako je Amazon. I média dlouhodobě upozorňují na nešvary černých staveb, které jsou dodatečně povolovány. A příslušný stavební úřad by před takovým rozhodnutím v případě logistického centra Amazonu stál. Projekty tohoto typu nelze budovat cestou obcházení zákonných předpisů. Trestněprávní odpovědnost všech, kteří by se na takovém rozhodnutí podíleli, je zřejmá.
 
Pro rozpor s územním plánem města tedy dnes nebylo logistické centrum Amazonu schváleno. A to napříč Zastupitelstvem.
 
Mgr. Libor Šťástka
předseda KZ ODS v ZMB

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: ODS
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Volný (JAP): Miliarda a čtvrt, to už opravdu není malý peníz

23:11 Volný (JAP): Miliarda a čtvrt, to už opravdu není malý peníz

Projev na 72. schůzi Poslanecké sněmovny 2. prosince 2020 k vládnímu návrhu zákona o státním rozpočt…