V oblasti dopravy jsme hovořili o rekonstrukci stávajících tramvajových tratí v centru města. Jak si stojíme dnes?
Zastupitelstvo města Olomouce dne 14. 9. 2015 schválilo odůvodnění veřejné zakázky na rekonstrukci komunikace 1. máje, kdy se jedná o komplexní rekonstrukci dané ulice včetně tramvajové tratě v úseku od náměstí Republiky po hotel Palác v rozsahu 115 mil. korun bez DPH. Bezmála 50 mil. korun bude hrazeno dotačními prostředky z tzv. Švýcarských fondů a zbylá částka je alokována v návrhu investičního rozpočtu na rok 2016. Dle připravovaného střednědobého investičního plánu by v roce 2017, bude-li možné čerpat prostředky z ITI, byla realizována komplexní rekonstrukce ulice 8. května včetně tramvajové tratě, a to s předpokládaným nákladem ve výši 95 mil. korun bez DPH.
Klíčovým tématem dopravy bylo také prodloužení tramvajové tratě na Nové Sady a do Slavonína. Jak si stojíme s tímto projektem?
Na jednání Zastupitelstva města Olomouce dne 14. 9. 2015 bylo schváleno zadání souboru změn č. I Územního plánu Olomouc, jehož součástí je i zakotvení II. a III. etapy tramvajové tratě v územně plánovací dokumentaci coby veřejně prospěšné stavby. V současné době probíhají jednání s vlastníky nemovitostí dotčených II. etapou výstavby tramvajové tratě tak, aby mohly být pokud možno v průběhu roku 2016 dořešeny majetkoprávní vztahy. Rada města Olomouce rovněž schválila dostavbu tramvajové tratě jako jednu ze svých priorit, které bude uplatňovat v operačním programu Doprava. V návrhu investičního rozpočtu na rok 2016 jsou alokovány prostředky na zpracování dokumentace pro stavební povolení a pro provádění stavby v návaznosti na získání územního rozhodnutí pro II. etapu. Rovněž jsou vyčleněny prostředky na dokumentaci pro územní rozhodnutí pro III. etapu tramvajové tratě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV