ČSSD chce rychlejší železniční spojení na Prahu

30.08.2017 14:12

Liberec jako jediné město v České republice nad 100 tisíc obyvatel nemá kvalitní železniční spojení s hlavním městem a moderní napojení na republikovou železniční síť, stejně jako další největší města kraje Jablonec nad Nisou a Česká Lípa.

ČSSD chce rychlejší železniční spojení na Prahu
Foto: CSSD.cz
Popisek: Logo ČSSD

ČSSD modernizaci železničních tratí v kraji proto považuje za jednu ze svých priorit a vyzývá občany, aby podpořili petici za bezodkladné zlepšení železniční sítě v Libereckém kraji, kterou představila v rámci slavnostního zahájení kampaně.

Současné železniční spojení slouží od dob Rakouska-Uherska a neprošlo od té doby výraznou modernizací ani elektrifikací. „Železniční infrastruktura v kraji je nevyhovující. Jenaprosto nezbytné, aby vznikla kvalitní alternativa autobusové dopravě, která zajišťuje spojení mezi regionem a Prahou. V současné době se vlakem z Liberce do Prahy dostanete zhruba za dvě a půl hodiny s nutností přestupu, zatímco autobusem je to téměř o polovinu času méně. Věřím, že občané Libereckého kraje budou s námi souhlasit a podpoří petici, kterou chceme apelovat především na ministerstvo dopravy, aby současný stav železnic začalo urychleně řešit," říká lídryně ČSSD v Libereckém kraji Michaela Marksová.

ČSSD považuje moderní železnici nejen za lepší variantu individuálního automobilismu, ale také silniční nákladní dopravy s potenciálem kvalitního spojení do Německa a Polska. „Cílem není jen zrychlení cestování, ale také snížení zátěže pro životní prostředí, které plyne ze silniční dopravy. Počet aut stále roste, doprava houstne, objem spalin vypouštěných do ovzduší se zvyšuje a má dopad na zdraví občanů Libereckého kraje. Musíme tedy lidem nabídnout ekologičtější varianty cestování, které však budou stejně kvalitní," dodává Marksová.

ČSSD konkrétně ve své petici, která je adresována české vládě a Ministerstvu dopravy, požaduje:

1. objednávku alternativní přímé železniční dálkové osobní dopravy Praha – Mladá Boleslav – Liberec od 10. 12. 2017, resp. jízdního řádu 2017/2018, a to nejméně 2 páry vlaků s možností přepravy imobilních cestujících;

2. bezodkladné řešení železniční infrastruktury mezi Libercem a Prahou a postupnou modernizaci, zkapacitnění a napřimování jednotlivých traťových úseků s cílem zvyšování rychlosti a kvality železničního spojení mezi Libercem a Prahou jako alternativy přetížené dálnici D10 pro osobní i nákladní dopravu; zajištění potřebných investic do modernizace a zkvalitnění železniční dopravy na území Libereckého kraje směřující k zlepšení dopravní obslužnosti celého kraje.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rozvoral (SPD): Migrační pakt EU, který odsouhlasil ministr vnitra Rakušan, zásadně odmítáme

21:03 Rozvoral (SPD): Migrační pakt EU, který odsouhlasil ministr vnitra Rakušan, zásadně odmítáme

Ve čtvrtek 18. dubna byla v Poslanecké sněmovně zahájena mimořádná schůze, svolaná na žádost opozice…