ČSSD chce rychlejší železniční spojení na Prahu

30. 8. 2017 14:12

Liberec jako jediné město v České republice nad 100 tisíc obyvatel nemá kvalitní železniční spojení s hlavním městem a moderní napojení na republikovou železniční síť, stejně jako další největší města kraje Jablonec nad Nisou a Česká Lípa.

ČSSD chce rychlejší železniční spojení na Prahu
Foto: CSSD.cz
Popisek: Logo ČSSD
reklama

ČSSD modernizaci železničních tratí v kraji proto považuje za jednu ze svých priorit a vyzývá občany, aby podpořili petici za bezodkladné zlepšení železniční sítě v Libereckém kraji, kterou představila v rámci slavnostního zahájení kampaně.

Současné železniční spojení slouží od dob Rakouska-Uherska a neprošlo od té doby výraznou modernizací ani elektrifikací. „Železniční infrastruktura v kraji je nevyhovující. Jenaprosto nezbytné, aby vznikla kvalitní alternativa autobusové dopravě, která zajišťuje spojení mezi regionem a Prahou. V současné době se vlakem z Liberce do Prahy dostanete zhruba za dvě a půl hodiny s nutností přestupu, zatímco autobusem je to téměř o polovinu času méně. Věřím, že občané Libereckého kraje budou s námi souhlasit a podpoří petici, kterou chceme apelovat především na ministerstvo dopravy, aby současný stav železnic začalo urychleně řešit," říká lídryně ČSSD v Libereckém kraji Michaela Marksová.

ČSSD považuje moderní železnici nejen za lepší variantu individuálního automobilismu, ale také silniční nákladní dopravy s potenciálem kvalitního spojení do Německa a Polska. „Cílem není jen zrychlení cestování, ale také snížení zátěže pro životní prostředí, které plyne ze silniční dopravy. Počet aut stále roste, doprava houstne, objem spalin vypouštěných do ovzduší se zvyšuje a má dopad na zdraví občanů Libereckého kraje. Musíme tedy lidem nabídnout ekologičtější varianty cestování, které však budou stejně kvalitní," dodává Marksová.

ČSSD konkrétně ve své petici, která je adresována české vládě a Ministerstvu dopravy, požaduje:

1. objednávku alternativní přímé železniční dálkové osobní dopravy Praha – Mladá Boleslav – Liberec od 10. 12. 2017, resp. jízdního řádu 2017/2018, a to nejméně 2 páry vlaků s možností přepravy imobilních cestujících;

2. bezodkladné řešení železniční infrastruktury mezi Libercem a Prahou a postupnou modernizaci, zkapacitnění a napřimování jednotlivých traťových úseků s cílem zvyšování rychlosti a kvality železničního spojení mezi Libercem a Prahou jako alternativy přetížené dálnici D10 pro osobní i nákladní dopravu; zajištění potřebných investic do modernizace a zkvalitnění železniční dopravy na území Libereckého kraje směřující k zlepšení dopravní obslužnosti celého kraje.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: PV
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Chaos v krajích je důsledkem odmítání přímé volby hejtmanů

17:36 Vích (SPD): Chaos v krajích je důsledkem odmítání přímé volby hejtmanů

Hnutí SPD dlouhodobě navrhuje zavedení přímé volby hejtmanů, primátorů a starostů. Vláda ANO, ČSSD s…