Díky originální metodě našich lékařů se například zázračně probrala z mnohaměsíčního kómatu malá holčička. Zdaleka ne tak radostná je pak další zpráva, kterou žurnalisté prakticky vůbec nezaznamenali. Schválen byl totiž návrh dopravní politiky ČR pro období 2014 až 2020 s výhledem do roku 2050.
Pozitivní dozajista je, že z materiálu vyplývá nutnost stabilizovat příjmy dopravní infrastruktury. Absenci tohoto rozpočtového prvku dlouhodobě kritizuji a doporučuje ho ostatně i odborná veřejnost. Bohužel nikdo neuvažuje o fixaci dopravního rozpočtu k výši hrubého domácí produktu. Uvažovaných 43 miliard korun, které autoři textu ke stabilizaci navrhují, je tak obrovským zklamáním a prakticky to znamená naprosté paralyzování dopravního systému na další roky.
Připomeňme jen, že ještě v roce 2010 disponoval Státní fond dopravní infrastruktury částkou 96 miliard korun! To pokládali dopravní experti za optimální stav pro financování výstavby prioritních silnic s tím, že je dostatek peněz i na nezbytné opravy těch stávajících. Vzhledem k drastickým škrtům nikoho proto nemůže překvapit, že schválený materiál ani s výstavbou nových cest příliš nepočítá. Překvapením není ani konstatování, že je dlouhodobě podfinancovaná jejich údržba, klesá kvalita silniční sítě a dochází tak ke znehodnocování již vložených investic.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz