„Soudobé dějiny jsou nedílnou součástí naší historie a jsem přesvědčen, že by jim učitelé i žáci měli věnovat více prostoru, než je jedna vyučovací hodina na konci školního roku,“ vysvětluje Michal Doležel. Výbor Zastupitelstva JMK pro výchovu, vzdělávání a zaměstnanost vydal doporučení všem středním školám kraje na základě podkladů poskytnutých Ministerstvem pro školství, mládež a tělovýchovu a na základě vyhodnocení dat Českého statistického úřadu. „Naše analýzy ukazují, že znalosti žáků v této oblasti jsou více než podprůměrné. Zásadní události z let 1945 – 1989 mají značný přesah do současnosti a je až alarmující, že žáci a studenti nemají často ani nejmenší tušení, co se stalo v roce 1948, 1968 či co znamenala Sametová revoluce. O jménech jako Palach nebo Zajíc ani nemluvě,“ popisuje Michal Doležel právě v souvislosti s výročím 50 let od sebeupálení Jana Palacha.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV