Vážené kolegyně, vážení kolegové,
dovoluji si tedy předložit ve třetím čtení návrh zákona, který řeší poměrně jednoduchou záležitost. Ta se týká toho, že v rámci existence preferenčních pruhů určených pro veřejnou hromadnou dopravu integrovaný záchranný systém a někde např. i vozy taxi, podle toho, jak je to upraveno, nemohla a nemůže dosud městská policie na místě udělit pokutu. Mohla pouze na vyhrazené místo odstavit automobil, započít správní řízení a to vše samozřejmě je velmi komplikované, není to ideální. To znamená neměla pozici státní policie v tomto případě.
Proč je nutné dodržovat preferenční pruhy je podle mě poměrně nasnadě a je to důvod jednoduchý. Naštěstí stále většina populace České republiky využívá veřejnou dopravu jako svoji prioritní dopravu ať za prací nebo za jiným účelem a samozřejmě také integrovaný záchranný systém hojně využívá těchto pruhů právě v okamžicích, kdy jde o krizové situace a kdy ranní doprava například nebo odpolední špička zabraňují rychlému průjezdu nějakou oblastí. Řidiči, kteří nerespektují tento provoz a vjíždějí do preferenčních pruhů tím samozřejmě porušují předpisy a bohužel vím, že státní policie má určitě daleko více věcí na starosti, než pouze kontrolovat preferenční pruhy, ale městská policie je zase obeznámena s tím - díky kamerovému systému a dalším věcem - co se děje na jejich území a mohla by proto účinně zasahovat např. ve špičkách tam, kde je to třeba. Proto tento návrh byl předložen.
V prvním čtení došlo k několikahodinové diskusi na téma, zda obecní policie má být zatížena nebo nemá být zatížena dalšími pravomocemi. Jsem rád, že jsme si zde vyříkali, že to je jedna unikátní pravomoc, o kterou rozšiřujeme povinnosti nebo možnosti městské policie. A jsem také rád, že kolegové a kolegyně nepoužili tento zákon na to, aby dále vstupovali do pravomocí městské policie v rámci dopravy. Takže takto ten návrh zákona byl ochráněn. Dovoluji si požádat o jeho podporu, jelikož i na gesčním hospodářském výboru následně ta diskuse byla jednoduchá a návrh byl podpořen.
Já bych se podobně jako jiní kolegové krátce zmínil o pozměňovacích návrzích, které zazněly následně. Je jich několik, není jich takové množství, ale některé jsou významné. První návrh, který bych chtěl zmínit, je návrh, který říká, že nahrazujeme, resp. že prodlužujeme možnost, kdy může někdo zaplatit úřadu pokutu z 15 na 30 dnů. Já to vidím jako optimální záležitost, protože města často měla problém, že když někdo založil složenku, následně zaplatil šestnáctý, sedmnáctý den, tak na své náklady musela ty peníze obec vracet zpátky hříšníkovi a začít řízení. Takto dáváme tu šanci, aby v tom třicetidenním rytmu, kdy lidé jsou zvyklí platit různé účty a podobně, tak aby se vypořádali i se svojí pokutou. Nicméně samozřejmě v případě, že třicet dnů nebude využito, tak běží klasické řízení dále. Myslím si, že to je věc pozitivní.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
ČSSD , Dolínek , sněmovna , zákon o silničním provozu , 40. schůze , 22.1
autor: PV
Nově navrhované masové sledování občanů EU
Dobrý den, zajímal by mě Váš postoj vůči návrhu Evropské Unie zvaný ChatControl, který by znamenal plošné šmírování každé odeslané soukromé zprávy, souborů, a jejich případné okamžité nahlášení policii. Samozřejmě jsou jako odůvodnění zneužívány naše děti, zítra terorismus a kdo ví, co příští rok. D...
Další články z rubriky

6:09 Vích (SPD): Opět problém s migrací z jihu. Řecko se musí bránit samo
Nelegální migrace do EU opět sílí. A v Bruselu je pohoda, čeká se na účinnost Migračního paktu, kter…
- 9:15 Lachnit (ANO): Řetězce, slevy, finty. Dávejte si bacha
- 8:15 Krejza (ODS): Lampedusa je spíše třídírna, Ukrajinci musí mít stejný status jako Afričani
- 7:11 Ministr Hladík: Energetické poradenství musí být dostupné, důvěryhodné a odborně kvalitní
- 4:30 Ludková (ODS): Ne kriminálu za pár kytek
- 23:00 Ministr Kupka: Prodloužená platnost evidenční kontroly osobních aut přináší další úspory