Problémem ale zůstává její nastavení v situaci, kdy existují mimořádné rozdíly mezi gymnázii, kvalitním středním odborným školstvím a školami, které maturitní obory nabízejí bez záruky kvality a potřebných nároků. Ukázalo se to letos výrazně opět v rozdílech různých typů škol, v nízké úspěšnosti maturantů v matematice, ale i v procentu těch, kteří k maturitě v jarním termínu vůbec nešli. Problémem k řešení je také zajištění kvality a kontroly úrovně vzdělávání v dalších maturitních předmětech. Pokud jde o kritiku Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání za vysoké náklady na přípravu a provedení státní části maturitní zkoušky, je v některých ohledech oprávněná. Ovšem hlavní odpovědnost za chaotický vývoj koncepce a za rozporné řízení a rozhodování o nákladech nese ministerstvo.
Miroslav Grebeníček, poslanec Parlamentu České republiky (KSČM)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kscm.cz