Hejtman Hašek: Dlouhodobě bojuji za krajské správy, aby měly na starost údržbu silnic 1. třídy

27.06.2016 8:35

Kdo bude od roku 2017 zajišťovat zimní i běžnou údržbu 440 kilometrů silnic I. třídy na jižní Moravě? Podle krajských zastupitelů by to i nadále měl být Jihomoravský kraj. Na svém zasedání 23. června proto schválili memorandum Ministerstva dopravy ČR a Asociace Krajů ČR, které dává krajům možnost řešit zajištění základní letní a zimní údržby silnic I. třídy i nadále využitím svých příspěvkových organizací, takže v tomto případě Správou a údržbou silnic Jihomoravského kraje.

Hejtman Hašek: Dlouhodobě bojuji za krajské správy, aby měly na starost údržbu silnic 1. třídy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Michal Hašek

Ministerstvo podle memoranda navrhne a podpoří změnu zákona, která umožní přenést na kraje tyto dílčí činnosti správy silnic I. třídy. Kraje se naopak zavazují, že jsou připraveny zajistit běžnou i zimní údržbu silnic I. třídy na svém území a že s ministerstvem uzavřou veřejnoprávní smlouvu neprodleně poté, co to zákon umožní.

„Naším prvořadým cílem je zajistit bezpečnost a sjízdnost na všech silnicích v Jihomoravském kraji. Motoristy nezajímá, zda se pohybují po silnici, která je státní či krajská. Zejména systém zimní údržby je takový, že postupujeme od hlavních tahů k silnicím s nižší dopravní důležitostí. Vstup dalších subjektů by mohl tuto návaznost narušit,“ uvedl náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro dopravu a majetek Roman Hanák.

Ztráta údržby komunikací I. třídy by měla i ekonomický dopad

Podle Hanáka dokáže navíc kraj v případě zimní kalamity koncentrovat více techniky na zasažená místa. „Aby dokázal postižený úsek zprůjezdnit, může k němu nasměrovat i sypače, které tam standardně nejezdí. To by mohlo být pro soukromý subjekt, zaměřený a kapacitně vybavený pouze na určitý úsek silnice I. třídy, problematické,“ vysvětlil Hanák s tím, že pro kraj by ztráta údržby komunikací I. třídy znamenala i ekonomický dopad. „SÚS JMK se vybavovala s výhledem, že bude údržbu vykonávat. Kromě toho se tomu podřídilo například i rozmístění skladů s posypovým materiálem,“ uzavřel náměstek hejtmana.

„Dlouhodobě bojuji za krajské Správy a údržby silnic, aby i nadále měly na starost zimní i letní údržbu silnic 1. třídy, jsme na to věcně i technicky vybavení a tuto údržbu provozujeme s péčí o krajské silnice," uvedl předseda Asociace krajů České republiky a jihomoravský hejtman Michal Hašek.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Kupka: Stavíme aktuálně více než 200 km nových dálnic

23:07 Ministr Kupka: Stavíme aktuálně více než 200 km nových dálnic

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k dopravě.