Ke spotřební dani a dani z přidané hodnoty za benzin a naftu má přibýt poplatek za udržování rezerv, což znamená o 20 až 50 haléřů na litr víc.
	Kdyby Babiš nevyhodil svého náměstka Ladislava Minčiče, mohl si od něj vyžádat analýzu, kterou Minčič prezentoval na sněmovním semináři pořádaným VV „ Spotřební daň na pohonné hmoty – zachovat nebo snížit?“ v listopadu minulého roku.
Jeho prezentace už tehdy dokazovala, že spotřební daň na naftu je příliš vysoká (10,95 Kč na litr) a jejím snížením (o 1,5 až 2,5 Kč) s nejvyšší pravděpodobnosti vybereme do státní pokladny stále stejný příjem, ne-li vyšší. Proč? Protože velkými odběrateli nafty jsou mezinárodní automobiloví dopravci, kterým při tranzitu přes území České republiky přirozeně nedělá problém natankovat palivo v jiné zemi, když je to naše kvůli spotřební dani nepřiměřeně drahé.
Mezi hosty a přednášejícími se objevili odborníci na danou problematiku jako David Šeich – předseda SME Union ČR, Vladimír Starosta – prezident Sdružení ČESMAD BOHEMIA, Václav Loula – společnost BENZINA., Josef Paumer – ředitel zastoupení AS24 pro Českou republiku a Slovensko a všichni tito pánové náměstkovi tleskali.
 
      Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radek John
 
                                 
     
                                 
                                    



