Mezi dalšími tématy se objevilo například, jaký význam má pro děti pobyt v digitálním prostoru a proč by měl rodič a učitel dětem naslouchat a jejich svět nestigmatizovat jako nebezpečný a nemocný. Tedy proč má smysl fenomén sociálních sítí přijmout a snažit se mu porozumět, nebo dokonce využít to, co nabízí, respektovat jazyk současných dětí a médium filmu, video, animaci nebo fotografii využít kreativně pro tvorbu a učení.
„Velmi si vážím všech učitelů a další výchovných pracovníků, kteří pomáhají dětem nejenom bezpečně se pohybovat ve světě sociálních sítí, ale dokonce se díky tomuto pro ně atraktivnímu prostředí dokáží učit novým dovednostem. Proto jsem velmi ráda podpořila právě tento seminář a festival,“ uvedla radní hl. m. Prahy Milena Johnová.
Petr Šmíd, ředitel organizace Portus Prachatice, o.p.s. zaujal účastníky semináře přesnými a působivými příklady a definicemi toho, jaký význam a smysl má svět digitálních médií pro dnešní děti a mládež, jak lze skrze ně získávat sociální dovednosti, jak dobře může tento svět ventilovat bolesti a být únikem před těžkou realitou a jaká rizika zároveň nese. Podstatné podle něj je „zůstat ve spojení“ a snažit se najít s dětmi společnou řeč a téma.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV