V rámci jednání vystoupili zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), Drážního úřadu, Dopravní policie a Drážní inspekce. Na základě diskuze a podnětů ze včerejšího jednání podvýboru vznikl plán v podobě poslaneckého pozměňovacího návrhu, který by mohl být schválen v blízké době a změny by se měly projevit v praxi prakticky okamžitě.
SŽDC v současnosti provozuje celkem 7 856 přejezdů. V průměru se jedná o 1 železniční přejezd na 1,2 km trati. Jejich údržba je velmi nákladná a není tak logicky možné na všech železničních přejezdech zajistit maximální možnou bezpečnost. Jedním z možných řešení je tak snížení jejich počtu. „Současná legislativa je v tomto ohledu poměrně přísná. Účastníkem řízení o povolení zrušení přejezdu je vlastník pozemní komunikace, vlastník dráhy a obec, na jejímž území se rušený přejezd nachází. Pokud jeden z účastníku řízení nesouhlasí se zrušením daného přejezdu, je téměř nemožné s tím cokoliv udělat,“ říká předseda sněmovního podvýboru Martin Kolovratník.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
doprava , ANO , Kolovratník
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky
6:14 Balaštíková (ANO): Tohle není obnova důvěry, to je její kremace
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k angažmá společnosti Grant Thornton v šetření bitcoi…
- 22:31 Peštová (ANO): Blackouty nejsou strašení – jsou reálná hrozba. A tato vláda ji ignoruje
- 21:02 Udženija (ODS): Pražští záchranáři patří mezi světovou špičku
- 19:03 Kolář (TOP 09): Svou kariéru založili na kritice EU a volání po její destrukci
- 18:02 Farský (STAN): Odhodlání, jaké v sobě mají Ukrajinci, ruské rakety nezdolají
- 17:03 Mašek (ANO): Makali jste celý život – a teď vás prostě oškubou