Proč? Protože ústečtí záchranáři loni v prosinci dostali žádost z operačního střediska vzlétnout k dítěti v ohrožení života v 6:57 a o dvě minuty později vzlétli k havárce, při které bylo sraženo dítě. Pohotovost ale mají držet až od 7:00. Stejný problém pak provozovatel LZS eviduje u osmi zásahů, které se v minulých měsících odehrály v Královéhradeckém kraji. Jeden z nich se týkal zástavy srdce v lokalitě Medvědín u Špindlerova Mlýna v době po skončení sněhové kalamity. Sanitka neměla šanci se tam dostat, vrtulník tam byl za 15 minut a člověk přežil, protože do hodiny byl na kardiocentru v Hradci Králové.“
Přístup ministerstva zdravotnictví k letecké záchranné službě považuji za vrchol morálního i profesionálního pochybení. V souvislosti s odmítnutím proplácení letů LZS k akutním případům, byť byly tyto mimo smlouvou stanovenou provozní dobu, by měl pan premiér, který se ohání solidárností ČSSD, vysvětlit jak je možné, že systém LZS, který nám záviděla celá Evropa, je nyní v takto katastrofálním a bezútěšném stavu. Za posledních 12 měsíců vláda v čele se sociální demokracií dokázala systém LZS, pracně budovaný od roku 1987, dovést do tristní podoby, která se ukazuje značně zdevastovanou.Ministerstvo zdravotnictví, ovládané od posledních parlamentních voleb ČSSD, stanovilo provozní dobu LZS od sedmi hodin ráno, do šestnácti až jednadvaceti hodin (dle ročního období) a mimo tuto dobu odmítá vzlety vrtulníků, často rozhodující pro záchranu lidského života, provozovateli uhradit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV