Konvalinka (ANO): Brdy a Podbrdsko mohou směle konkurovat Českému ráji nebo Šumavě

20.12.2019 21:54

Turistická oblast Brdy a Podbrdsko bilancuje svůj první rok.

Konvalinka (ANO): Brdy a Podbrdsko mohou směle konkurovat Českému ráji nebo Šumavě
Foto: MÚ Příbram
Popisek: Jan Konvalinka, starosta Příbrami

Zelené srdce Čech. Tak je označována kouzelná a trochu divoká krajina lesů, plání a kopců s nádhernými výhledy. V roce 2018 vznikl spolek Turistická oblast Brdy a Podbrdsko, aby citlivě rozvíjel cestovní ruch v tomto regionu, který byl dlouhá léta opomíjený. Nyní nastal čas pro rekapitulaci výsledků prvního roku jeho fungování.

Území destinace Brdy a Podbrdsko zasahuje na severu až ke Zbraslavi, odkud se rozbíhá jihozápadním směrem po obou stranách dálnice D4 kolem Řevnic do Mníšku pod Brdy, přes Dobříš až k Příbrami. Odtud lemuje CHKO Brdy až k Rožmitálu pod Třemšínem.

Výsledky roční práce spolku ukazují, že se stala nedílnou součástí organizace cestovního ruchu ve Středočeském kraji.  V tomto roce si dal spolek primární cíl rozšířit spolupráci s dalšími subjekty. Vedle zakládajících členů, kterými jsou Středočeský kraj, město Příbram, Mikroregion Hořovicko, město Řevnice a Ekologické centrum Orlov se do činnosti turistické oblasti zapojilo jako řádný člen město Mníšek pod Brdy. Na základě partnerské smlouvy byla navázána spolupráce s obcí Obecnice a firmami Rekreace Brdy a Esmarin.

Hlavní oblastí činnosti spolku je propagace Brd a Podbrdska a jejich turistické nabídky jak v regionu, tak za jeho hranicemi. Úvodními kroky bylo navržení jednotného vizuálního stylu a vytvoření marketingové strategie, které mají za úkol pomoci s vytvořením image destinace a následně povedou k budování značky nové destinace. První aktivitou směřující k představení oblasti jako turisticky atraktivního regionu bylo spuštění sociálních sítí, kdy jsou Brdy a Podbrdsko od začátku listopadu 2019 prezentovány na Facebooku a Instagramu. Vzápětí zahájily provoz webové stránky brdyapodbrdsko.cz, které uživatelsky příjemným způsobem představují to nejlepší z turistických atraktivit a poskytují širokou nabídku tipů na výlety. Mimo databáze cílů a výletů obsahuje web také kalendář akcí. Intenzivní práce byla věnována i přípravě značení více jak 200 km cyklistických tras v CHKO Brdy a okolí. Tento projekt bude dokončen na jaře příštího roku.

Jaké jsou plány do budoucna?

„Příští rok bude úsilí směřováno do několika oblastí. Důležitým úkolem bude splnit podmínky v novém systému podpory a řízení cestovního ruchu, který v loňském roce spustilo Ministerstvo pro místní rozvoj a Czech Tourism. Získání jednotné certifikace bude dokládat, že turistická oblast má jasnou strategii a marketingový plán rozvoje cestovního ruchu, spolupracuje s partnery ze soukromého i veřejného sektoru a má nastavené profesionální řízení a podporu cestovního ruchu,“ uvádí Martin Draxler, radní pro oblast regionálního rozvoje, cestovního ruchu a sportu. Stranou nezůstanou ani další kroky v oblasti propagace regionu. Cílem je vytvořit základní sadu tištěných materiálů, které budou postupně doplňovány o další tematické brožury dle zaměření cílových skupin návštěvníků Marketingové aktivity budou zaměřeny na prezentaci oblasti na veletrzích cestovního ruchu Holiday World, For Bike a ITEP. Pozornost bude i nadále věnována také rozšiřování členské a partnerské základny.

„Brdy a Podbrdsko jsou destinací, která vybízí k pomyslnému útěku z civilizace. Můžete se „ztratit“ v hlubokých lesích, poslouchat ticho nebo si jen vyčistit hlavu. A kdyby už samoty a klidu bylo příliš, můžete navštívit řadu zámků a památek, ať už technických nebo sakrálních. Míst, která stojí za návštěvu, je spousta. Je na spolku dát o nich vědět, a rozvíjet celý region tak, aby se stal destinací směle konkurující zavedeným turistickým oblastem jako jsou Český ráj nebo Šumava,“ uzavírá Jan Konvalinka, starosta města Příbram.

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: PV

Karla Maříková byl položen dotaz

A a B

Je hezké, že chcete všem přidávat, navyšovat dávky, ale proč neříkáte i to B - tedy kde na to vzít? Jste pro zýšení daní? Jakých?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Balaš: Naplnili jsme všechny své politické ambice

10:06 Ministr Balaš: Naplnili jsme všechny své politické ambice

V pátek se v Bruselu uskutečnilo závěrečné zasedání výzkumné konfigurace Rady EU pro konkurenceschop…