"Nemůžeme řešit, jak bude modernizované nádraží vypadat a kdy bude hotové, dokud se Brňané nedohodnou, kde ho vlastně chtějí." Proti tomuto tvrzení se jakožto věcně příslušný náměstek primátora města Brna ohrazuji a to z následujících důvodů:
- Je široce známo, že o poloze nového brněnského nádraží má město Brno jasno již více než 80 let.
- Po celou novodobou historii po roce 1989 mají orgány města jednoznačný, výrazně většinový postoj a podporují přestavbu železničního uzlu s nádražím v poloze u řeky.
- Přestavba železničního uzlu s osobním nádražím v poloze u řeky je zakotvena v platném Územním plánu města Brna.
- V roce 2002 podpořila modernizaci brněnského železničního uzlu s nádražím u řeky i vláda ČR svým usnesením.
Byla to SŽDC, která, byť patrně na pokyn tehdejšího Ministerstva dopravy, vnesla v minulém roce do problému brněnského nového nádraží novou nejistotu a to tím, že zahájila proces nového srovnávání varianty železničního uzlu s nádražím u řeky a varianty s nádražím pod Petrovem. Nyní je potřeba ponechat srovnávací proces v klidu doběhnout a po jeho skončení vést debatu. Není však možné dávat odpovědnost za nejistotu v otázce polohy nádraží městu Brno.
Uvedenému vyjádření tiskového mluvčího SŽDC tedy musím kontrovat: Město Brno má desítky let zcela jasno, jakou variantu přestavby železničního uzlu chce – variantu s nádražím u řeky.
Robert Kotzian
1. náměstek primátora města Brna
Mgr. Ing. Robert Kotzian, Ph.D.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Brno.cz