Koudelka (Trikolora): Reklama na Evropskou unii – návrat agitek

21.07.2023 10:21 | Komentář

V televizi jsem viděl reklamu na Evropskou unii. Připomnělo mi to dobu před listopadem 1989, plnou agitek za světlé zítřky pod heslem „se Sovětským svazem a nikdy jinak“.

Koudelka (Trikolora): Reklama na Evropskou unii – návrat agitek
Foto: Archiv PL
Popisek: Zdeněk Koudelka

Reklama má sloužit k prodeji zboží. Když jde o prezentaci politických idejí, názorů a postojů, nazývá se propagandou. V demokracii je běžné, že propagandu či politickou reklamu dělají politické strany ve snaze přesvědčit voliče. Pro demokracii však není typické, aby se veřejné instituce vychvalovaly formou reklamy. Propaganda je typická pro státy, snažící se vnutit lidem vládou prosazovaný názor. Některým vládám už nestačí, že je občané poslouchají, protože se bojí sankcí, ale snaží se, aby poslušnost vyplývala z jejich přesvědčení o správnosti vládní politiky.

Anketa

Vadí vám, když nemůžete za zboží nebo služby zaplatit kartou?

38%
62%
hlasovalo: 41188 lidí

Každá reklama či propaganda něco stojí. Je nepřípadné, když si vláda nebo Evropská komise zaplatí reklamu, jak to dělá dobře, nebo aby reklamu platila Česká republika či Evropská unie sama na sebe, že je dobrým místem k životu. Občané ví, že se jim žije dobře nebo špatně, politická reklama je stejně nepřesvědčí. Spíš se stává nejen zbytečnou, ale i trapnou.

Veřejné peníze, vydané na reklamu státních či evropských institucí, či dokonce státu nebo Evropské unie, jsou promrhané. Evropská unie žádné peníze nevytváří. Rozhazuje to, co jí dají především členské státy z daní občanů. Proto je správné, aby různé cedule uvádějící, že tato rozhledna či cyklostezka jsou postaveny z evropských fondů, byly doplněny o údaj, že peníze tyto fondy získaly z daní občanů.

Zásadní daňový příjem státu je z daně z přidané hodnoty a tu platí v potravinách, v energiích a ve zboží všichni včetně chudých, důchodců, samoživitelek. Prostě vše zaplatí lidé, nikdo jiný. V době inflace, vysokého rozpočtového schodu a státního dluhu je reklama na Evropskou unii příkladem bruselské nabubřelosti a marnosti.

Článek byl převzat z Profilu Doc. JUDr. Zdeněk Koudelka, Ph.D.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hřib (Piráti): V investicích do infrastruktury pro cyklisty pokračujeme

22:01 Hřib (Piráti): V investicích do infrastruktury pro cyklisty pokračujeme

Informace na svém veřejném facebookovém profilu k dalším investicím do infrastruktury pro cyklisty v…