MD: Jančurovy výzvy jen dokreslují osobní rovinu celého ataku

10.04.2014 7:38

Reakce ministerstva dopravy na vyjádření Radima Jančury k modernizaci D1.

MD: Jančurovy výzvy jen dokreslují osobní rovinu celého ataku
Foto: Hans Štembera
Popisek: Antonín Prachař (vlevo)

Obvinění z neodborného řízení uzavírek při modernizaci dálnice D1 ze strany Radima Jančury, zveřejněné v médiích ve středu 9. dubna 2014, lze považovat za osobní útok vůči ministru dopravy Antonínu Prachařovi a zároveň vůči práci odborníků na ŘSD i dodavatelských firem, kteří pracují na modernizaci nepřetržitě, což dokladují i pravidelné výstupy z médií. Výzva nespokojeným řidičům, aby ministrovi psali své stížnosti prostřednictvím sms, pak jen smutně dokresluje osobní rovinu celého ataku vůči ministru dopravy Antonínu Prachařovi. Ministerstvo dopravy proto nebude komentovat tyto osobní útoky a nebude spekulovat o jejich skutečné motivaci.

Přestože modernizaci dálnice D1, coby základní silniční tepny České republiky, je ze strany Ministerstva dopravy, policie i dalších zainteresovaných složek věnována mimořádná a nadstandardní péče, nelze se občas vyhnout situacím, které vyžadují také trpělivost ze strany řidičů. Při neexistenci alternativního dálničního spojení s Moravou po R35 probíhá modernizace D1 ve skutečně mimořádně složitých podmínkách a pochopitelně může vyvolávat negativní reakce ze strany některých nespokojených řidičů.

Je ovšem skutečností, že způsob provedení jednotlivých uzavírek se řešil při společných jednáních za účasti také zástupců ministerstva vnitra, Policie ČR, ŘSD a zhotovitelů. Základním pravidlem přitom bylo zachování provozu v režimu dvou jízdních pruhů pro každý směr jízdy. Pouze v ojedinělých případech a pokud možno mimo dopravní špičky se přistupovalo ke krátkodobému opatření, kdy provoz byl sveden do jednoho pruhu. Bylo tomu tak i v uplynulých dvou týdnech při instalaci dočasných svodidel, kdy byl kladen důraz na to, aby práce nezasáhly silnou nedělní návratovou špičku do Prahy. Dále v úseku 21 Lhotka – Velká Bíteš se přistoupilo k alternativní variantě, která umožňovala operativně zavádět a rušit zúžení do jednoho jízdního pruhu. Přitom se vycházelo z dostupných dat o hustotě provozu tak, aby uzavírky do jednoho pruhu probíhaly mimo dopravní špičku a s minimálním rizikem tvorby kolon vozidel. Stavební činnost na uzavřené polovině dálnice modernizovaných úseků přitom probíhá také ve večerních hodinách.

Ani taková opatření však nemohou zabránit ojedinělým situacím, kdy provoz na D1 se skutečně nepříjemně zpomalí. Nicméně požadovat náhradu případných ztrát v důsledku uzavírky nebo objížďky podle zákona o pozemních komunikacích není možné.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ministerstvo dopravy

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Davis (Zelení): Evidentně potřebujeme novou generaci političek a politiků

23:08 Davis (Zelení): Evidentně potřebujeme novou generaci političek a politiků

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k stavu životního prostředí v České republice