Před časem jsme byli několika lidmi nezávisle na sobě upozorněni na to, že prodavači ve stánku koncernu Agrofert s občerstvením na akcích „Kolo pro život“ odmítají vydávat zákazníkům účtenky (jednomu pánovi se to stalo už loni, tak to prý letos znovu zkusil a se stejným výsledkem). To nás rozhodně zaujalo – zejména v souvislosti s častými prohlášeními ministra financí a vlastníka Agrofertu v jedné osobě na adresu živnostníků, že podvádějí, kradou, a je třeba je přísně hlídat prostřednictvím EET. Rozhodli jsme se proto tato zajímavá zjištění ověřit...
Vypravili jsme se tedy v sobotu 25. července 2015 do pražské Chuchle, kde probíhal jeden z těchto závodů v rámci letní série (šlo o závod Chuchle – Karlštejn). První dvojice zakoupila kolem 14. hod. párek v rohlíku a pivo a požádala o vystavení účtenky. Dozvěděla se, že ji nemůže dostat. Viz originál videa zde.
Další kolega cca hodinu poté rovněž zakoupil párek v rohlíku a požádal o účtenku. Bylo mu řečeno, že ji může vystavit jen pan vedoucí, ale ten zrovna „někde běhá po place“. Viz originál videa zde.
Další pokus jsme učinili v sobotu 15. srpna 2015 na stejné akci v Karlových Varech. Tam se dokonce zájemci o vystavení účtenky dozvěděli od prodavače, že je „nikdy nevydávají.“ (i tento záznam máme k dispozici, bohužel je horší technické kvality).
Všechny platby proběhly hotově a prodávající vždy uložil peníze do obyčejné kovové kasičky, které se běžně prodávají za pár stovek. Tedy, žádná registrační pokladna, která by zdržovala frontu žíznivých a hladových zákazníků. Prostě tak, jak to na takových akcích normálně chodí a nikdo s tím až dosud neměl problém. Až začal ministr financí tvrdit, že přesně takhle ti zlí živnostníci okrádají stát...

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV