To byl mj. i případ rozpočtového určení daní, konkrétně snížení procenta, kterým se obce podílejí na celostátním hrubém výnosu daně z přidané hodnoty. Nebudu se vracet do minulosti, protože za podstatné považuji, že Senát schválil návrh zákona, kterým se podíl navyšuje z nynějších 21,4 % na 23,58 %. Tento zákon vzniklý z iniciativy Libereckého kraje s podporou Pardubického kraje, můžeme brát jako jakýsi akt spravedlnosti, ale já bych spíše hovořil o vrácení prostředků do rozpočtu obcí.
V souvislosti s tímto zákonem je nezbytné zdůraznit jednu věc, které si nesmírně vážím. Zaprvé došlo k jednoznačné shodě krajů, i když oba hejtmani jsou z jiného politického uskupení, a nedocházelo tak k jakýmsi politickým třenicím nebo snaze získat ze zákona politický kapitál. Stejně tak je velmi příhodné, že všechny tři organizace, které zastupují obce, se na tom návrhu shodly. Podstatné, ale zároveň složité přitom bylo, že zhruba tři čtvrtě roku probíhala velmi intenzivní jednání, abychom dosáhli shody. Nemluvě o tom, aby také představitelé vlády a poslanecké kluby s tímhle návrhem zákona nakonec souhlasili.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV