http://www.transparentnivolby.cz/snemovna2013/kandidati/ano-2011/
Žádná ze stran neuvedla např. členění nákladů na administrativní zázemí, billboardy, inzerci v tištěných a on-line médiích, náklady na vytvoření spotu/klipů, případně reklamních předmětů, zajištění meetingů, smlouvy s PR/konzultačními firmami!
Asi málokdo by vyčítal kandidátům do Parlamentu, pokud by nezveřejnili např. náklady na pomůcky, které případně používají v životě soukromém. Odvolávat se ale na politické resp. obchodní tajemství ve věci financování kampaně signalizuje něco nezdravého.
Politické strany ani hnutí přece nemusí mít obavu, že v případě odkrytí struktury nákladů začne někdo z politické konkurence významněji upravovat své plány výdajů. Do voleb jsou přece 3 týdny a žádné „prudké pohyby“ nejsou v tak krátkém čase proveditelné.
Možná ale některé strany (hnutí) mají obavu, že po porovnání deklarovaných nákladů třeba na billboardy s tím, kolik jich ve veřejném prostoru je, by čísla neseděla. Někomu by možná neseděla informace, že hnutí ANO odhaduje náklady na kampaň jen na 40 mil. Kč.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Libor Michálek