Sepsání tohoto dokumentu inicioval člen dopravního výboru Petr Mikula (nominován TOP 09): „Nechtěl jsem, aby se pouze překlopil jednací řád bývalé dopravní komise, který byl dost poznamenaný politickým bojem. Ten vyvrcholil po zamítavém stanovisku dopravní komise ke konceptu nového územního plánu, na kterém bez konzultace s námi ‚dopraváky’ pracoval výbor územního plánování pod vedením tehdejší radní Soni Paukrtové. Nesouhlasili jsme například s odsunem autobusového nádraží mimo centrum či odstraněním možnosti zprůjezdnit prostor hlavního vlakového nádraží autům. Když stanovisko komise tehdejší místopředseda přednesl na veřejném projednávání konceptu ÚP, následovalo ‚nasazení náhubku’ pro celou komisi.“
Nově schválený jednací řád dopravního výboru, inspirovaný Libereckým krajem, je naopak nastaven směrem k otevřenosti občanům a činí z výboru platformu pro diskusi mezi politiky, odborníky a občany.
„Je nesmysl, aby občané chodili řešit problémy v oblasti dopravy přímo na zastupitelstvo. Ve výboru jsou zastoupeny všechny strany zastupitelstva a po doplnění dalších odborných členů s hlasem poradním zde bude možnost nadnést jakékoli problémy v oblasti dopravy, najít jejich rozumné řešení a doporučit jej zastupitelstvu již jako věc vydiskutovanou mezi politickými kluby a posvěcenou zástupci odborníků, například Policie. A řadu drobných problémů lze vyřešit i bez zastupitelstva.“, míní Mikula a dodává i další důvody pro otevření výboru veřejnosti: „Činnost výboru je financována z rozpočtu města. I když nejde o horentní částky – například já osobně dostanu náhradu ve výši 175 Kč za zasedání – veřejnost by měla mít možnost vědět, jakou za tyto peníze odvádíme práci a jak posouváme Jablonec k lepšímu už na úrovni výboru. Další důvod se jasně ukázal už během povolebního vyjednávání a na ustavujícím zastupitelstvu. Pokud se někdo v budoucnu hodlá ucházet o přízeň voličů v komunálních volbách, měl by se o jednotlivé problematiky zajímat. Jasně se teď nejen v Jablonci, ale i po celé republice ukazuje, jak noví lidé v zastupitelstvech, kteří se předtím o samosprávu nezajímali, přinesli na jednání místo svěžího vánku jen zmatek a chaos.“
Přijetí dokumentu nakonec podle něj proběhlo bez problémů: „Upravený návrh jednacího řádu jsem předal předsedovi výboru, který s novým pojetím souhlasil a po drobném právním vyprecizování jej předložil na výboru, kde došlo k jednomyslnému schválení.“
Pozvánka zatím nebyla zveřejněna, ale pravděpodobně by druhé jednání dopravního výboru mělo proběhnout v úterý 20. ledna 2015 od 14.30 hod. v kulaté zasedačce (dveře 203) v hlavní radniční budově.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: TOP 09