Všem těmto projektům je nezbytné stanovisko EIA ověřit a na základě ověření, že se projekt neodchýlil od původních plánů, pro které bylo stanovisko EIA vydáno, vydat nové, tentokrát závazné stanovisko EIA. Takové ověření se v ČR týká stovek projektů. Evropská komise si dále vymínila i prověření z velké většiny již dokončených dopravních staveb spolufinancovaných z Operačního programu Doprava 2007–2013.
O aktuálním stavu dnes vládu informoval ministr životního prostředí Richard Brabec. „V prvním případě jde v zásadě o již realizované dopravní projekty spolufinancované z EU fondů, konkrétně z Operačního programu Doprava 2007–2013, které musí být profinancované do konce letošního roku. Ve druhém případě jde o projekty bez dosud vydaného územního rozhodnutí nebo stavebního povolení, kterým bylo stanovisko EIA vydáno podle zákona EIA z roku 1992. V obou případech bude o dalším vývoji rozhodovat Evropská komise,“ upozorňuje ministr životního prostředí Richard Brabec.
„Pro novelizaci zákona EIA a jeho uvedení do souladu s evropským právem jsme během loňského roku udělali maximum. Bývalé vlády i tehdejší koaliční partneři novelizaci zákona EIA odsouvali tak dlouho, že ČR se nyní musí potýkat s těmito komplikacemi v podobě zpětného prověřování všech projektů s neukončenými povolovacími řízeními. Kdyby novela byla dávno přijata v podobě, která by evropskému právu odpovídala, pro všechny projekty by takové ověření bylo už standardním krokem v průběhu povolovacího procesu, a na dnešní obavy ze zdržení projektů či jejich financování by tak vůbec nemuselo dojít," dodává ministr Brabec.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV