Ministr Stanjura: Návrh zákona o dani z příjmů novelizuje tři právní předpisy

18.05.2022 11:51 | Zprávy

Projev na 25. schůzi Senátu 18. května 2022 k zákonu o daních z příjmů

Ministr Stanjura: Návrh zákona o dani z příjmů novelizuje tři právní předpisy
Foto: CNN Prima NEWS
Popisek: Zbyněk Stanjura

Děkuji za slovo, vážený pane předsedo, vážené paní senátorky, vážení páni senátoři, dovolte mi, abych vás v krátkosti seznámil s tímto návrhem zákona, který je realizací záměru vlády řešit nárůst cen paliv a pohonných hmot v důsledku invaze ozbrojených sil Ruska na Ukrajinu. Návrh zákona novelizuje celkem tři právní předpisy, to je zákon o dani z příjmů, zákon o dani silniční a zákon o ochraně ovzduší.

V zákoně o dani z příjmů přicházíme s ekonomickými nástroji, které by měly podpořit elektromobilitu, a to ve dvou ohledech. Zaprvé, jak jistě všichni víme, pokud zaměstnanec dostane služební vozidlo i pro soukromé účely, platí každý měsíc 1 procento z pořizovací ceny toho vozu. Elektromobily jsou dražší, tak aby byli motivováni zaměstnanci, aby přijali toto nízkoemisní vozidlo, navrhuje se snížit to 1 procento na polovinu, na půl procenta. Druhý návrh je, abychom přispěli k budování sítě dobíjecích stanic. To znamená, v tomto návrhu zákona ho přeřazujeme z třetí skupiny do druhé skupiny. To znamená, z 10 let na 5 let. Současně avizuji, že v této chvíli probíhá připomínkové řízení dalšího daňového zákona, kde přijde vláda s návrhem na zkrácení odpisů pro roky 2022 a 2023 v těch odpisových skupinách 1 a 2. Pokud tento návrh bude schválen, nakonec bude odpisová skupina nebo doba odpisování dobíjecí stanice tři roky, v letech 2022 a 2023, což by mohlo zvýšit investiční aktivitu soukromých společností, zejména pro své zaměstnance. To je první změna zákona.

Druhá změna zákona je změna zákona o dani silniční. Tato daň je částečně harmonizovaná, to znamená, členský stát EU si může určit míru zdanění pro vozidla do 12 tun, nad 12 tun to zatím není možné. Nicméně avizuji, že můj kolega, pan ministr dopravy Martin Kupka, již zahájil jednání na evropské úrovni, aby byla zrušena i tato harmonizovaná část silniční daně. Je to pozůstatek z doby, kdy nebylo výkonové zpoplatnění nákladní dopravy. V této chvíli, když používáme mýto, je to nadbytečné.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Obroda strany

Můžete sdělit, kolik členů za poslední rok stranu opustilo a kolik nových jich přišlo? A budete ve volbách sázet na nové tváře? Co jsem zatím postřehla, tak kandidují zas ti samí. PS: Co vlastně říkáte na to, že Lipavský přešel zrovna k ODS, kterou vaše strana tak kritizuje? A myslíte, že lze zabrán...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Růžička: Není normální, aby sociální dávky pobírali ti, co je zneužívají

11:02 Senátor Růžička: Není normální, aby sociální dávky pobírali ti, co je zneužívají

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k zavedení jedné superdávky.