Výstavba tohoto úseku dálnice byla zahájena v roce 2009 a vyžádala si náklady přesahující deset miliard korun. Stavba byla spolufinancována z Operačního programu doprava. Nový úsek dálnice pomůže také městům Tábor, Sezimovo Ústí, Planá nad Lužnicí či Soběslav od projíždějící tranzitní dopravy. Spolu s již provozovaným úsekem Mezno – Tábor a Tábor obchvat bude tvořit souvislý dálniční celek délky 42 km.
„Otevíraný úsek nové dálnice je jednoznačně klíčový nejen pro dopravu v jižních Čechách, ale je také významný pro urychlení silničního spojení Prahy a Českých Budějovic,“ uvedl při slavnostním otevření ministr dopravy Zbyněk Stanjura.
Součástí stavby bylo 277 stavebních objektů, deset protihlukových stěn o celkové délce 3,6 kilometru a 48 přemostění. Mezi nejvýznamnější stavební objekty patří most přes rybník Koberný délky 575 m, most přes Černovický potok délky 765 m a zejména most přes Lužnici délky 1 063 m.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo dopravy
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

20:16 Mádlová (ANO): Piráti slibují modré z nebe. Připomeňme si fakta o nich
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k předvolebním slibům Pirátské strany.
- 20:06 Hejtman Holiš: Žádám prezidenta o veto školského zákona
- 18:02 Rajchl (PRO): Pokud uspějeme, od totalitního kyjevského režimu se distancujeme
- 16:14 Schillerová (ANO): Moc v ČR mají lobbisté bank, zbrojařů a energetických gigantů, ne Fiala
- 14:12 Turoňová (Stačilo!): Na Krétu a Gavdos se valí tisíce migrantů
- 12:17 Senátor Hraba: TOP 09 se asi zdá, že mají zbytečně moc voličů