„Jedná se o další fázi čištění registru vozidel, která vyplývá z již platného zákona. Podobně jako u takzvaných polopřevodů bylo i dočasné vyřazení vozidla v minulosti často prostředkem, jak se vyhnout ekologické likvidaci a zbavit se vozidla. Papírově auto zůstalo v registru jako dočasně vyřazené, ale nikdo už neměl přehled, co se s ním skutečně stalo,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.
V pozdějších případech dočasného vyřazení (po polovině roku 2013) má vlastník rovněž povinnost nahlásit údaje o vozidlu. Nehrozí mu ale administrativní zánik vozu, nýbrž finanční sankce. Tato sankce může dosáhnout výše až 50 tisíc korun.
Povinnost nahlásit místo a účel využití vozidla vyplývá z novely zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, která je platná od začátku letošního roku. Povinnost dostavit se na úřad nejdéle po roce, kdy bylo auto dočasně vyřazeno, však měli motoristé už podle starého zákona. Prodloužit dočasné vyřazení pak mohli jen o dalších půl roku. Zmiňovaná skupina řidičů (vyřadili vozidlo před 1.7. 2013) tedy porušovala své povinnosti i podle dříve platné legislativy. Na to, aby si věc dali do pořádku, dostali motoristé ještě roční přechodné období, to vyprší 31.12. 2015.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV