V oblasti letectví ministři probrali práva cestujících a odpovědnost dopravců při zrušení nebo zpoždění letů. Podle tohoto návrhu mají cestující právo na kompenzace při opožděných letech. Lotyšské předsednictví navrhlo snížit limity kompenzací z pěti na tři hodiny. Ministr dopravy Dan Ťok svým kolegům řekl, že Česká republika s takovou úpravou nemůže souhlasit. Hrozí totiž, že letečtí dopravci by při tříhodinovém zpoždění raději let zrušili, než aby museli platit cestujícím jakoukoliv kompenzaci. Podobný názor měli při jednání ministři Irska, Velké Británie, Francie nebo Polska.
Stejně tak je problematické nařízení, které má regulovat velikost kabinových zavazadel. "Nesouhlasíme s tím, aby kabinová zavazadla byla regulována skrze evropské nařízení. Chceme, aby pravidla stanovovali jednotliví letečtí dopravci. Ti mají povinnost dostatečně a včas informovat cestujícího o podmínkách přepravy zavazadel. Česká republika v této oblasti upřednostňuje uplatňování komerčních mechanismů, nikoli regulaci na úrovni unijního práva," říká ministr dopravy Dan Ťok.
Evropské státy debatují, jak otevřít železniční trh
Železniční doprava v rámci Evropské unie dlouhodobě zaostává v konkurenceschopnosti za silniční a leteckou dopravou. Cílem Evropské komise a jejího Čtvrtého železničního balíčku je dokončení liberalizace železničního trhu. Přijetí železničního balíčku považuje Česká republika za jednu z podmínek budoucího řádného fungování železnic v Evropě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV