„Dálnice D1 je jednoznačně naše nejdůležitější dopravní tepna, která spojuje průmyslová centra naší republiky v ose Praha – Brno – Ostrava a její dokončení je tedy pro naši ekonomiku velmi důležité. Jejímu dobudování věnujeme na Ředitelství silnic a dálnic velké úsilí a jsem velmi rád, že nyní můžeme zahájit výstavbu již předposledního úseku,“ konstatuje generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
Stavba zahrnuje kromě hlavní trasy také přeložky silnic I. třídy (I/55 Kokory – Přerov), II. třídy (II/436 Čekyně – Přerov, II/437 Dolní Újezd – Lipník nad Bečvou – Trnávka) a několika silnic III. třídy. V trase jsou situovány čtyři mimoúrovňové křižovatky (MÚK), z nichž první, MÚK Žernov, je pouze provozní křižovatkou pro všesměrné připojení SSÚD Přerov, které bude zajišťovat údržbu na tomto úseku D1. Součástí stavby je také velká oboustranná odpočívka.
Díky tomu vznikne u Lipníku nad Bečvou dopravní uzel
„Nový úsek úplně propojí dálnici D1 od Přerova a D47 od Ostravy s rychlostní komunikací R35 od Olomouce a se silnicí I/47. Díky tomu vznikne u Lipníku nad Bečvou dopravní uzel, který spojí mezinárodní tranzitní síť s místní infrastrukturou,“ upozorňuje ministr dopravy Dan Ťok.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV