Ministr Ťok: Pravidla v silniční dopravě potřebujeme regulovat jednotně, ne vrážet mezi státy klín

12.03.2017 10:59 | Zprávy
autor: PV

Minimální mzda a další ochranářská opatření v některých státech Evropské unie byla tématem konference Sdružení automobilových dopravců ČESMAD s názvem Konec volného trhu pro silniční dopravu v EU?, která se ve čtvrtek 9. března konala v Brně. Ministerstvo dopravy na konferenci reprezentoval náměstek ministra dopravy Ladislav Němec a zúčastnili se jí také zástupci Evropského parlamentu a mezinárodních dopravních asociací.

Ministr Ťok: Pravidla v silniční dopravě potřebujeme regulovat jednotně, ne vrážet mezi státy klín
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

Jednou z oblastí, které trápí české dopravce, je postoj některých západoevropských států, které zavedly řadu ochranářských administrativních opatření včetně vyplácení minimálních mezd na svém území, což hrubě narušilo fungování evropského vnitřního trhu. Německo, Francie, Rakousko, Itálie a Nizozemí se brání tzv. „sociálnímu dumpingu“ a snaží se tím chránit před využíváním institutu tzv. letterboxů.

Ministerstvo dopravy trvá na tom, že bude i nadále hájit zájmy poctivých českých dopravců a dělat vše pro to, aby zůstaly zachovány myšlenky jednotného trhu EU bez bariér. „Blíží se datum, kdy má Evropská komise zveřejnit tzv. silniční balíček, je proto nezbytně nutné sladit českou národní pozici k zásadním tématům, jako je právě čerpání odpočinku v kabinách vozů, možné zneužívání kabotáže, vyjasnění vztahu pracovníků v silniční dopravě ke směrnici k vysílání pracovníků a lepší spolupráci mezi kontrolními orgány členských zemí EU,“ dodal Němec.

Česká republika vždy jasně upozorňovala na diskriminační dopady zmiňovaných opatření na dopravce zejména ze střední a východní Evropy i neúměrnou administrativní zátěž s tím u dopravců spojenou. Ministr dopravy Dan Ťok na toto téma opakovaně hovořil s eurokomisařkou Violetou Bulc a již v polovině loňského roku jí předal společný dopis jedenácti států, jehož obsahem byl právě nesouhlas se zaváděním ochranářských opatření především Francie a Německa, která mají negativní dopad na dopravce a mohou narušit fungování jednotného evropského trhu v dopravě. „Pravidla v silniční dopravě potřebujeme regulovat jednotně na evropské úrovni a ne vrážet mezi státy klín v podobě ochranářských opatření,“ řekl už dříve ministr dopravy Dan Ťok.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

Migrační pakt

Mě by spíš zajímalo, jak řeší migrační pakt nebo cokoliv/kdokoliv to, aby se sem nelegální migranti vůbec nedostávali? K čemu je takové poloviční řešení, že je sem necháme přicestovat a pak budeme řešit, jak je vrátit nebo co s nimi? A když ten pakt tak hájíte, vy souhlasíte i s tou povinnou solidar...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Benkovič (ANO): Praha připravuje svůj Metropolitní plán už 13 let

10:17 Benkovič (ANO): Praha připravuje svůj Metropolitní plán už 13 let

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k územnímu plánu Prahy.