Ministerstvo financí dnes odeslalo do vnějšího připomínkového řízení návrh digitální daně. Návrh reaguje na dynamický rozvoj služeb digitální ekonomiky a narovnává podmínky v českém daňovém prostředí. Zavádí jednotnou digitální daň ve výši 7 % na vybrané internetové služby poskytované v ČR. Digitální dani budou podléhat společnosti s globálním obratem nad 750 mil. eur ročně, které na území ČR dosáhnou za kalendářní rok obratu minimálně 50 mil. Kč za uskutečněné zdanitelné služby. Digitální daň nebude zdaňovat konečné uživatele.
„Je spravedlivé, aby firmy platily daně právě tam, kde vytvářejí zisk. Velké internetové korporace u nás neplatí daně v odpovídající míře, což je nefér vůči ostatním firmám podnikajícím v České republice, které tu daně odvádějí. Díky digitální dani tuto nerovnost odstraňujeme,“ říká k návrhu ministryně financí Alena Schillerová.
Návrh zákona zavádí 7% daň u společností se stanoveným obratem ve třech blíže specifikovaných oblastech, a to na umísťování cílené reklamy na digitální rozhraní, využití mnohostranného digitálního rozhraní a prodej dat o uživatelích. Jedná se o tzv. DST model digitální daně navržený dříve Evropskou komisí. Dani tak budou podléhat také některé platformy digitální ekonomiky, které uživatelům umožňují vzájemně si mezi sebou poskytovat za úplatu služby a zboží. Typicky se jedná o velké giganty jako Facebook, Google či Airbnb, Uber a další podobné globální společnosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV