Mirovský (Zelení): Z Česka se nesmí stát skládka německých dieselů

26.02.2018 22:51

Přístup německé vlády k problematice zplodin z dieselových motorů ve městech z pozice Zelených jednoznačně vítáme.

Mirovský (Zelení): Z Česka se nesmí stát skládka německých dieselů
Foto: zeleni.cz
Popisek: Ondřej Mirovský

Bez ohledu na přesný výsledek rozhodnutí spolkového správního soudu v Lipsku (v úterý 27. 2. 2017), je nutné řešit problém s diesely především v Praze. Reálně totiž hrozí, že se z České republiky stane skládka starších německých dieselů.

Automobilová doprava v Praze má z 56 % podíl na znečištění[1] škodlivými oxidy dusíku (NOx) a z 61 % u polétavého prachu (PM2,5). Na základě případného zákazu v Německu podle automobilových odborníků dojde k tomu, že se od našich sousedů budou neekologická auta kvůli ceně vyvážet právě k nám. 

Petr Vomáčka, zástupce spolku Čistá mobilita říká: „To co se děje v Německu bude mít negativní dopad na české řidiče, ale i na naši ekonomiku. Poslední výzkumy a mezinárodní jednání ukazují, že v ekologizaci dopravy a přepravy nás čeká mnoho radikálních změn. Česko však momentálně nejvíce trápí nastavení účinných prostředků pro kontrolu emisně nevyhovujících vozidel, které se pohybují po našich silnicích.“

Z výsledků nedávného měření částic v Praze projíždějících vozidel, které provádělo sdružení ČVUT a ÚAMK vyplývá, že zhruba 10% naměřených vozidel, jsou emisně nevyhovující a nemají po české silnici vůbec jezdit.

Mgr. Ondřej Mirovský, M.EM

  • SZ
  • Měníme klima v české politice!
  • městský radní

„Největším problémem je dlouhodobá neschopnost státní policie kontrolovat skutečný stav filtrů pevných částic v dieselových autech. Po silnících se tak prohánějí tisíce aut s extrémně škodlivými emisemi a Policie bohužel spí,“ říká Ondřej Mirovský, spolupředseda pražských Zelených.   

„Přitom existují řešení, jak do budoucna snižovat celkový počet aut ve městech a přispět tak i čistšímu vzduchu. Koncept sdíleného auta do každé rodiny nabídne obyvatelům měst reálnou možnost využívání auta bez nutnosti je vlastnit,“ dodává Ondřej Mirovský, člen Výboru pro dopravu ZHMP a spolupředseda pražských Zelených.  

Částice NOx zabijí za rok v EU 72 tisíc občanů a částice PM2,5 dokonce 406 tisíc lidí v EU[2]. Dopravní nehody v EU zabijí „jen“ 39 tisíc lidí. Je tedy na čase změnit priority a začít věnovat ještě větší pozornost čistému ovzduší v EU.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT: První desítka kandidátů do nadcházejících eurovoleb

23:08 DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT: První desítka kandidátů do nadcházejících eurovoleb

Demokratická strana zelených - ZA PRÁVA ZVÍŘAT představila první desítku svých kandidátů do eurovole…