Bez ohledu na přesný výsledek rozhodnutí spolkového správního soudu v Lipsku (v úterý 27. 2. 2017), je nutné řešit problém s diesely především v Praze. Reálně totiž hrozí, že se z České republiky stane skládka starších německých dieselů.
Automobilová doprava v Praze má z 56 % podíl na znečištění[1] škodlivými oxidy dusíku (NOx) a z 61 % u polétavého prachu (PM2,5). Na základě případného zákazu v Německu podle automobilových odborníků dojde k tomu, že se od našich sousedů budou neekologická auta kvůli ceně vyvážet právě k nám.
Petr Vomáčka, zástupce spolku Čistá mobilita říká: „To co se děje v Německu bude mít negativní dopad na české řidiče, ale i na naši ekonomiku. Poslední výzkumy a mezinárodní jednání ukazují, že v ekologizaci dopravy a přepravy nás čeká mnoho radikálních změn. Česko však momentálně nejvíce trápí nastavení účinných prostředků pro kontrolu emisně nevyhovujících vozidel, které se pohybují po našich silnicích.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV