Proti inkluzi je téma, které máme ve svém volebním programu. Shodou okolností naprosto souhlasím s Václavem Klausem ml. (za ODS) v pohledu na nepřijatelnost včleňování dětí s mentálními handicapy, paradoxní však je, že inkluzi de facto připravila ODS. Máme stejný názor, že děti, které jsou tělesně postižené, už dávno do základních škol chodily, kvůli nim se nemusela zavádět inkluze. Ale děti s mentálním postižením naženeme z praktické školy do základní školy. To je zločin, protože ty naše praktické školy měly světovou úroveň a zajišťovaly, aby se drtivá většina žáků vyučila a nadpoloviční většina z nich si pak našla práci. Samozřejmě, nedělali pak jaderné fyziky, dělali někde v továrně, ale nosili domů výplatu a byli součástí společnosti. Těmito opatřeními my jim bereme naději na nějaký úspěch v životě, protože místo aby měli 7 hodin praktické výchovy, což měli na těch školách praktických, jsou na normální základce, kde mají druhý jazyk. A oni akorát poznají, že se jedná o cizí jazyk. To se nedá nazvat jinak než zločinem.“(dle citace Václavem Klausem ml.) Tyto děti potřebují naprosto jiný přístup, aby zvládly číst, psát a počítat. Musíme u nich hledat a maximálně vyzdvihovat jejich někdy mimořádné schopnosti a to manuální, hudební a jiné skryté nadání. Úroveň našeho vzdělávání klesá, jak taky dokazují výsledky u maturitních zkoušek. Důsledně provedenou inkluzí číslo neúspěšných maturantů určitě hrozivě a minimálně o desítky procent naroste. Existuje zde jedna možnost, že manipulátoři, tyto zkoušky notně zjednoduší, pak sice v České republice budeme spokojeni, ale s porovnáním s jinými státy nastane propad a nebudeme konkurenceschopní.
To, že pedagogové na praktických a speciálních školách učí s láskou, porozuměním a naprosto citlivým přístupem k dětem dokazuje rozhovor nadace Synot s DAGMAR MÍČKOVOU ZE ZŠ BYSTŘICE POD HOSTÝNEM (dříve ZŠ PRAKTICKÁ A ZŠ SPECIÁLNÍ, BYSTŘICE POD HOSTÝNEM)
Paní Míčková, mohla byste nám krátce představit Vaši školu?
Učím na malé základní škole rodinného typu v Bystřici pod Hostýnem s celkově nižším počtem žáků, nyní kolem počtu 60. Škola, ve které pracuji, byla založena v roce 1961 a poskytuje výchovu a vzdělání dětem a žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Poskytujeme péči dětem ve třídách s nižším počtem žáků, jejichž zdravotní oslabení vyžaduje speciální metody, postupy a prostředky vzdělávání. Škola poskytuje také internátní ubytování s kvalifikovanou péčí a nachází se v malebném prostředí Hostýnských vrchů.
Jak jste se ke své práci ve školství dostala a co Vás na Vaší práci baví?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV