Prvním únorem začala nová, méně viditelná, ale vlastně více důležitá fáze Brexitu. Půjde o to, "jak daleko" si budeme se Spojeným královstvím, které fakticky zůstane "blízko".
Nový vstup premiéra do této diskuse znamená, že "blízko" může být "daleko". Dle jeho vyjádření totiž bude UK kontrolovat veškeré zboží, které z Unie do UK dorazí.
Dle informací (BBC) jen přes Dover projede denně více než 10 000 kamionů, přes Tunel pak více než 6 000. Prodloužení kontrol jen o pár minut na každé auto znamená v těchto číslech obrovský dopad. A nejistotu, zda firmy fungující v režimu "just in" (kde se přesnost dodávek měří na desítky minut a sklady na zboží nejsou), budou sto bez rizika fungovat. Další čísla - zde peníze a lidi - budou znamenat nejen opatření na straně státu, ale hlavně u soukromých firem k tomu, aby nový režim zvládly.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
Niedermayer , TOP 09 , Brexit
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

22:14 Farský (STAN): Ve střední Evropě posilují antievropské a antiukrajinské síly
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k postoji k Ukrajině ve střední Evropě.
- 20:16 Mádlová (ANO): Piráti slibují modré z nebe. Připomeňme si fakta o nich
- 20:06 Hejtman Holiš: Žádám prezidenta o veto školského zákona
- 18:02 Rajchl (PRO): Pokud uspějeme, od totalitního kyjevského režimu se distancujeme
- 16:14 Schillerová (ANO): Moc v ČR mají lobbisté bank, zbrojařů a energetických gigantů, ne Fiala
- 14:12 Turoňová (Stačilo!): Na Krétu a Gavdos se valí tisíce migrantů