Vážené kolegyně, vážení kolegové, důvodem předložení poslaneckého návrhu je návrat ke vztahu, který platil do konce roku 2013. Tedy kdy o umístění dítěte do konkrétního školského zařízení rozhodovaly diagnostické ústavy.
Faktickým důvodem je nezbytnost, zajistit v některých případech odbornou diagnostiku dítěte a umístit ho do zařízení, které bude odpovídat jeho potřebám. Zohlednění zájmu dítěte je v současném zákoně příliš vágně formulovaná povinnost, aby soudy hledaly potřebu provést odbornou diagnostiku. V praxi tak zhodnocení vážných poruch chování může záviset, a často i závisí, pouze na neodborném laickém odhadu pracovníků orgánů sociálně právní ochrany dětí či soudu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Proč řešit tituly?
Já bych řekl, že dnes má titul kde kdo a o ničem to nevypovídá, respektive o jeho odbornosti a schopnostech. Snad s výjimkou lékařů, tam bych asi nechtěl, aby mě ošetřoval někdo, kdo o tom nemá páru. Mimochodem dnes je není problém narazit na vysokoškoláka, ale co na lidi, co umí pracovat rukama. Tř...
Další články z rubriky

7:17 Zaorálek (SOCDEM): Postupujeme přesně podle Orwella
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k proměně NATO
- 6:23 Horáček (ANO): Požehnání z Vatikánu demokracii nenahradí
- 4:31 SPD: Vít Rakušan zneužívá ministerstvo vnitra
- 23:08 Trešl (STAN): Doufám, že závazek pana ministra platí
- 21:03 Zitterbart (STAN): Systémová jsou komplexní centra pro děti
- 20:07 Procházková (ANO): Jde o šanci, kterou nemůžeme promarnit