Dlouhodobě se zabývám vývojovými trendy v české společnosti a nebylo pro mě těžké již před delším časem odhadnout, že závěrem tohoto roku se vytvoří velký odstup ve volebních preferencích mezi hnutím ANO a ČSSD. Je to způsobeno celu řadou faktorů, a zejména:
1. Bohuslav Sobotka je jaksi ve stínu Andreje Babiše a veřejnost tuto skutečnost vnímá tak, že zatím úspěšnou koaliční vládu jakoby řídil ministr financí. (Je to podobné jako začátkem 90. let ve vládě P. Pitharta, jejímž ministrem financí byl V. Klaus.)
2. Marketingová strategie A. Babiše je o dvě třídy nad marketingem ČSSD, který prakticky neexistuje. Zdá se, jakoby ČSSD byla v pozici naprosto pasivního činitele, kdežto A. Babiš neustále přichází s novými a novými pro lidi a pro stát pozitivními podněty. Často podněty populistického charakteru a někdy s takovými, které už po pár dnech bývají zcela opuštěny a zapomenuty.
3. A. Babiš má obrovskou převahu v médiích, což je dáno vlastnictvím nejvýznamnějšího mediálního domu v ČR a „kartelovými dohodami“, které uskutečnil s jinými mediálními subjekty, a také mimořádným vlivem na veřejnoprávní televizi.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Paroubek - profil