Passer (Pro Prahu): Praha potřebuje skutečnou koncepci řešení dopravy

20.08.2014 13:07 | Zprávy

Město roste. Zastavují se proluky, staré nefunkční průmyslové plochy ustupují nové zástavbě. Dramaticky narůstá počet obyvatel okrajových městských částí a stále více lidí dojíždí za prací do Prahy. To může v budoucnu způsobit totální kolaps dopravy.

Passer (Pro Prahu): Praha potřebuje skutečnou koncepci řešení dopravy
Foto: PRO PRAHU
Popisek: Lídr kandidátky politického hnutí PRO PRAHU pro komunální volby Zbyněk Passer

Praha roste. Zastavují se proluky, staré nefunkční průmyslové plochy ustupují nové zástavbě. Dramaticky narůstá počet obyvatel okrajových městských částí. Též se zvyšuje množství Středočechů denně dojíždějících za prací do Prahy. To vše znamená nevyhnutelné: Pokud Praha nepřijde se zásadní a propracovanou koncepcí jak řešit parkování pro tyto desítky tisíc aut, budou pražské hlavní tahy do několika let připomínat spíše gigantická parkoviště, než svižné dopravní tepny.

Jak k tomuto problému přistupuje současné vedení Prahy? Magistrát už svou novou "koncepci" realizovat nestihne, ale pokud ji schválí, bude to znamenat uzavření dílčích smluv za nepřiměřeně vysoké ceny. Během čtyř let uplynulého volebního období se přitom nic nedělo a přijímat tak velké projekty měsíc před volbami budí podezření. Největším problémem ale je, že se nejedná o skutečnou koncepci parkování. Jednak totiž neřeší základní motiv, a tedy to, kde budou řidiči skutečně parkovat a odstavovat auta, a jednak ji nikdo nekonzultoval s městskými částmi, což se magistrátu vrací tím, že se k systému odmítají některé městské části připojit.

V Praze je potřeba 30 tisíc parkovacích míst, máme jich ale desetkrát méně

Podle studie TSK by potřebovala Praha dalších 30 tisíc parkovacích míst na odstavných parkovištích P+R. Nikdo ale situaci dlouhé roky neřešil, takže jich teď máme pouze 3 000 a jako za krále Klacka parkuje na oplocených loukách daleko od metra, či vlaku. Pro Prahu plánuje řešit chybějící kapacity parkování pomocí parkovacích domů několika typů – jednak pro velká P+R parkoviště na dopravních uzlech s MHD na okrajích města a jednak v menších a estetičtějších parkovacích domech na nyní přeplněných sídlištích, kde se večer nedá sehnat místo pro auto a nadto to není bezpečné. V obou případech půjde o vícepatrové modulární skelety s doplňkovými službami servisů, drobných prodejen, u těch největších by neměly chybět ani myčky a čerpací stanice. V Centru města hodlá Pro Prahu prosazovat vybudování dalších podzemních parkovišť pod náměstími, které dnes místo pěších a zeleně patří parkujícím autům.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PRO PRAHU

Mgr. Ondřej Lochman, PhD. byl položen dotaz

O lepších podmínkách pro život v regionech se mluví roky

Mluvíte o nich i vy, co jste ale vy sám nebo vaše hnutí udělali proto, aby lidé neměli potřebu se stěhovat do velkých měst? Vždyť děláte přesně opak, rušíte v malých obcích pošty, úřady....

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Okamura (SPD): Premiér hraje komedii a dělá z občanů blbce

13:09 Okamura (SPD): Premiér hraje komedii a dělá z občanů blbce

Projev na 141. schůzi Poslanecké sněmovny dne 5. června 2025 k bitcoinové aféře ministra spravedlnos…