S lehkým úsměvem na tváři pak lze poslouchat výtky opozice o tom, proč ČR ještě nečerpá finanční prostředky z nového programového období. Pravicová opozice totiž v době, kdy byla u moci, výrazně zaspala a například v případě zákona o státní službě absolutně podcenila situaci a svou chybu nyní pokrytecky hází na ostatní. Ale pojďme to vzít popořádku.
Ve zpoždění přípravy nového programového období není ČR žádnou výjimkou. V celoevropském kontextu totiž došlo k výraznému zdržení a to především na úrovni samotné EK, která se opozdila v přijímání relevantní legislativy. Ta nejdůležitější nařízení pak byla schválena až v prosinci 2013 a některá až v průběhu roku 2014.
Dalším problémem byla také neschválená Dohoda o partnerství, což je tzv. „jízdní řád“ pro čerpání EU dotací. Dohoda o partnerství zakotvuje a vymezuje využívání fondů EU a její finální verzi schválila až vláda Bohuslava Sobotky 9. dubna 2014. Čímž otevřela cestu České republice k evropským financím a zásadně tak posunula ČR na cestě k dalším prostředkům potřebným pro hospodářský rozvoj země.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
ČSSD , EU , Pícl , služební zákon
autor: ČSSD
Záhada daru
Zabývá se někdo otázkou, proč, když někdo chce darovat peníze státu, tak jde zrovna za ministrem spravedlnosti a ne třeba za ministrem financí nebo premiérem? A jak je možné, že se dary neprověřují a neschvaluje je minimálně celá vláda? Mně to celé zavání korupcí. Jak to vidíte vy? A ještě k tomu pů...
Další články z rubriky

6:09 Vích (SPD): Opět problém s migrací z jihu. Řecko se musí bránit samo
Nelegální migrace do EU opět sílí. A v Bruselu je pohoda, čeká se na účinnost Migračního paktu, kter…